måndag 12 november 2012

Traditioner att vårda

Gårdagens champagnebrunch markerade fint hur resten av gårdagen skulle bli. Alldeles fabulous. Jag och Singel i storstan har en väldigt fin tradition sen tre år tillbaka. Att besöka Matmässan i Älvsjö. Eller kanske vin och champagnemässan är mer rätt. I mitt fall. Singels dotter, plus kompis var också med, alldeles förtjusande tjejer! Och jag provade mousserande, champagne, mousserande och däremellan lite champagne. Och ett par glas rödvin, som de på bilden. Och mojito. 

Väl hemma passade jag på att skålla mig intensivt på mitt kvällste. För att jag kan. Ungefär.  
 

5 kommentarer:

Anonym sa...

Låter som en trevlig tradition. Så alkoholmässan, förlåt, matmässan var värt ett besök? Jag orkade inte ta mig dit.

Gafflan sa...

Mycket trevlig mässa hör jag. ;) Synd bara på skållningen.
Kram

Gafflan sa...

...jo...det närmsta jag kommer matmässa är nog när det serveras gratis smakbitar av livsmedel på Konsum eller kaffe o tårta i samma butik. Man får vara glad åt det lilla ;DD
Kram igen

Shamrock sa...

Jag var där på lördagen så det var nog därför vi inte sågs

Singelmamman sa...

Fru H: Vi har gjort det till en tradition så jag tycker att det är kul.

Gafflan: Ja skållningen var lite onödig.
Gafflan: Wow! Hemma i min ICA-butik är det aldrig smakprov. KRAM!

Shamrock: Aha! Det förklarar ju verkligen varför vi inte sågs.