fredag 8 juli 2011

Lust

Jag vill ha lust att arbeta, men känner mest lust till att låta bli. Jag har stor lust att ta picknickfilten och lägga mig i parken mellan husen. Parken jag satt i på lunchen igår med H, och där det strömmade orgelmusik ur det lilla kapellet. Jag har lust att i eftermiddag sätta mig på Mosebacke terass och dricka ett torrt vitt vin och titta på min vackra stad. Jag har lust att köpa en av de klänningar jag provade tidigare i veckan. Jag har lust att skämma bort mig och köpa ohemult dyra jordgubbar och njuta sent ikväll på min soliga balkong. Jag har en längtan och stor lust att vilja krama mina tonåringar.
Det mesta av allt ovan kan jag göra och gör, och imorgon, även krama bästa tonåringar!
Vad har du lust till?

15 kommentarer:

Snäckskalsdalen. sa...

Styvfars läge stabilt, hoppas han inte har ont eller lider och att det ordnar sig på BÄSTA sätt för alla.

Jag har lust att, jaaaa, jag har ingen lust till något överhuvudtaget förrän klockan slagit 11.00 och det gör den först om 2 minuter. Så är det varje dag för mig och har så varit hela livet....och nu är jag så gammal så jag har slutat hoppas att jag ska ha lust på den tidigare delen av dagen.....

Oj, så dystert det lät, men så är det!

Kramar

Snäckskalsdalen. sa...

Nu är det bara 1 minut kvar!

Singelmamman sa...

SnäckskalsAgneta: Nu är kl 11.01!

Sus sa...

Jag längtar till kl 20. Då är vi framme, vinet är upphällt och räkorna serverade.

Gafflan sa...

Lust var svårt idag, olust är mycket enklare men lusten att ha semester är väl egentligen den enda lust jag har just nu och så har jag en väldig lust att det ska bli nästa helg så att vi får träffas. DET har jag.
Kram

Märta sa...

Har mest lust att gå till sjöss! En vecka kvar till semestern men tror vi tillbringar lö/sö i båten iaf. Lååångt från civilisationen.
Hoppas att situationen med din mor/styvfar löser sig på bästa sätt. Lät fruktansvärt jobbigt med all oro och tudelande känslor.
Kram på dig!

Ezter sa...

Jag har inte lust med något idag, bara olust! Hoppas det vänder snart!

Petra sa...

Jag har lust att vara ledig. Semestern är långt borta...

Anonym sa...

Jag har lust att vara någon annanstans och semester är mest olust tyvärr. Life sucks och varför är man så feg att lämna det?

Singelmamman sa...

Sus: Och sen ska ni städa bort alla spindlar. Kom ihåg det!

Gafflan: Om en vecka är det lust till det mesta, men framförallt till att ses! Kram

Märta: Havet är lust och rogivande. Härligt. Ja, jag tror allt löser sig. Kram

Ezter: Håller tummarna för att det vänder för dig, snarast.

Petra: Långt bort? Själv går jag redan den 15 juli.

Anonym: Tror du verkligen att det är en bra lösning?

Anonym sa...

Jag har lust att strunta i att städa men det ska jag inte göra för då mår jag inte speciellt bra heller.
Jag har mest lust att prova champagnen just nu men det får vänta ett tag.
Jag har lust att resa nästan hela tiden!

Singelmamman sa...

Kaiza62: Lust att städa önskar jag att jag hade, någon gång. Men reslusten, den finns där jämt!

Gro sa...

Jeg har lyst på sol og fint vær! Vi har bare regn her...
Ellers er reiselysten alltid her, men reiselysten og lønna er ikke enige.....
Ha en fin kveld!

Singelmamman sa...

Gro: Nä, lust och plånbok samarbetar inte alltid så bra här heller.

Gila sa...

Allt har sin tid. Lust kommer när tid är. Ta hand om dig.