Visar inlägg med etikett Frukost. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Frukost. Visa alla inlägg

måndag 3 augusti 2009

Jag är här

Och av någon konstig anledning, som jag tror kan skyllas på den nya GI-dieten, så är jag tämligen pigg. Det betyder dock inte att jag är glad över att vara här, men så hemskt är det inte. Det kan ju å andra sidan bero på att jag vet att jag drar på semester inom några dagar.

Lyckades ganska bra med min frukost. Det blev lax, philadelphiaost och tomater på ett hårt bröd och grönt te. Får se om jag hittar något i vår matsal till lunchen.

Ikväll ska jag försöka hjälpa Bajen, de möter Helsingborg, och jag antar att inte bara jag tycker att det är dags att de visar både framfötter och gör mål ikväll.

torsdag 16 juli 2009

God morgon!

Det är underbart att promenera genom Stockholm innan staden är igång. 20 grader varmt i luften, ingen trafik och inte så mycket folk. Några turister är uppe och irrar förvirrat runt. Jag undrar så varför turister i en stad är så förvirrade?

I dag gör jag sista arbetsdagen innan semestern. Men jag tänker inte ta semester helt och hållet från bloggen. Kanske det blir lite färre inlägg, eller så blir det fler.

Ett är säkert i alla fall. Det kommer att bli fler morgnar med frukost på balkongen.
Inte så svårt att leva upp till, i dagsläget är antalet frukostar på balkongen noll, zero, nada.

lördag 25 april 2009

Traditioner

Sitter och äter frukost, ensam i solen. Sonen sover och jag har kört vännen till en konferens. Så jag har tystnaden och köket för mig själv. Balkongen blir det i eftermiddag, när alla blommor är på plats och strax innan jag går iväg för att fira min kompis stundande 40-års dag.
Min 40-års dag minns jag. Den var rolig. Jag ordnade ett cocktailparty och nu är det tradition. Det blir ju lätt så, med traditioner alltså, att de återkommer.

fredag 24 april 2009

GOD MORGON!

Sch jag vet att jag skriker, men för en gång skull så känns det så. Skulle självklart aldrig skrika på en morgon. Ligger i sängen, tonåringarna fixar sig i ordning och äter frukost. Jag ska strax upp och duscha.

Har förväntningar på den här helgen. Ska fixa mer på balkongen, och.... tam tam tara! Lägga ut före och efter-bilder. Fira en väldigt kär väninna, och bara umgås.
Men först till stället som idag betalar ut förlorad semesterersättning.

lördag 4 april 2009

Frukost i lugn och ro

Har tvättat, tränat lite, och det innan jag ens hunnit upp ur sängen, nästan. Nu väntar frukost. Blodgrape, te, juice och smörgås. Toppat med DN. Sen ska jag städa balkongen, tvätta fönster i vardagsrum och jobba, Har några protokoll att skriva. Jag är bara bäst på att ta hand om mig.

En fråga; får mammor säga vad som helst till sina barn, om barnet i fråga själv är vuxet? Min mamma såg min nya hårfärg igår och kläcker ur sig; Usch! det ser förskräckligt ut. Jag tycker att hon har rätt att säga vad hon tycker, men måste det vara så brutalt?

onsdag 11 mars 2009

Underbara ungar

Sonen ringer och vill bara prata, dottern öppnar sig lite och delar med sig av sig själv. Frukost i lugn och ro. Varje morgon! Hur många tonårsmammor har det så bra? Igår fick jag till och med del av deras frukost de gjort. Sen spelar inte någonting annat någon roll.