Visar inlägg med etikett veckor. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett veckor. Visa alla inlägg

söndag 7 juni 2009

Sista dagen

Sen drar tonåringarna till sin pappa och umgås i fem veckor. Känns, både positivt och trist. Men jag har bönat, bett men sluppit muta, de kommer över även den 15 juni för middag och kanske sover kvar. Pappan deras bor 7 minuters promenad härifrån.

Själv överger jag då kidsen ikväll*. Återigen förlustelser på båt, och den här gången en hytt med Champagne till oss! Kan inte bli bättre, solen skiner och det blåser, så kanske flertalet passagerare väljer att sitta still i båten och inte ta så mycket plats.

För min del kan det blåsa hur mycket som helst, bekommer mig inte ett dugg.

*Så mycket för den längtan eller?

måndag 27 april 2009

Jobb, jobbar, att jobba

Måndag och tonåringarna drar till fadern. Återigen tungt. Verkar vara ett stim av övergivenhetskänslor som jag hamnat i. Men veckorna jag har dem, tonåringarna alltså, går så himla fort.

Och så har vi måndagarna! Inte tycka om.
Men träningsvärken är lite bättre, så kanske jag slipper inflammation i benhinnorna ändå. Lunch med H idag. Behöver vara på lite bättre humör för det egentligen. H kan, med sitt rättframma sätt, sänka mig om jag inte ser upp.
Men egentligen är det nog inte med flit, H bara är sån.