fredag 31 januari 2014

31. Den bästa fikan är ju som vi alla vet...

Jag är inte så förtjust i att fika. Har aldrig varit den som suttit i timmar på fik och fått en latte att räcka i all evinnerlig evighet. Det kan ju bero på att jag inte gillar latte. Eller cappucino. Jag gillar inte mjölk. Ska jag ha kaffe vill jag ha det starkt, svart och hett. Jag har aldrig smakat Ballerinakex. Men det händer att jag fikar och då finns det två saker som kan få mig att vilja fika. Kanelbulle eller Budapeststubbe. Finns det båda godsakerna på fiket kan jag få lite lätt panik beslutångest. Det händer att jag väljer stubben, men helst av allt väljer jag kanelbulle. Och då vill jag ha mjölk till.

Det här är sista dagen den listan som Onekligen satte ihop, en bloggrubrik för varje dag i januari.

2 kommentarer:

I will not keep calm and you can fuck off sa...

Ibland händer det att jag väljer något annat än bulle när jag fikar. Jag dras med i nån slags woho-den-där-ser-jättegod-ut-grej och det blir alltid fel, fel, fel. Bulle is da sheit.

Singelmamman sa...

I will not keep calm; Så gör jag med. Men inget, inget slår bulle!