fredag 4 maj 2012

Jag gjorde det



Min lunch, varmrökt lax med sallad och jordgubbar jag fick av G har inte direkt med rubriken att göra. Inget alls för att vara helt ärlig.
Det jag gjorde var att säga nej. Nej till att hänga med mina arbetskamrater och testa curling. Nej till AW efteråt. Det var ett klokt beslut, hela jag stressade ner på en nanosekund. Tyvärr känner jag mig lika ilsken fortfarande, som i morse när rörkillarna var försenade. Jag slängde åt dem mina nycklar och drog till jobbet. Får se om jag får ångra det när jag kommer hem.

Helt utan AW blir jag inte idag. Som den ansvarsfulla PT jag är har jag lockat med min adept. Vi ska ses i stan efter jobbet. Kan du gissa vem det är?
Published with Blogger-droid v1.7.3

6 kommentarer:

Knasterfaster sa...

Sus och Dus. :)
Bra att du kan säga NEJ. Det är ett bra och användbart ord. Särskilt användbart är det när det finns behov av att stressa ned. Hantverkare upprörs nog inte av slängda nycklar. Du behöver inte oroa dig för hur de har krökat.

Helena m. 4 sa...

Fågel-, och blomexperten...?

Ting sa...

Sus och Dus!
Haha, vilket bra namn!
Ni borde börja blogga tillsammans!
Perfekta duon!

Sus sa...

Vi krökar ju bra tillsammans!

Blogga tillsammans? Som Fräsigt...?

Hahaha! Ja för fan. eller inte =)

Sus sa...

Men...hur kunde alla gissa att det var jag?
Helena avslöjade mig va?

som den fågel- och blommorochbin expert som jag är.

Singelmamman sa...

Knasterfaster: Du har rätt som vanligt. Jag behövde inte oroa mig för rörkillarnas krökande.

Helena m. 4: Exakt! Du är kvicktänkt.

Ting: Mäh! Vilken bra idé!

Sus: Eller hur?

Sus: En gång expert, alltid expert.