onsdag 16 maj 2012

En halv dag

Underbara gnäll ni kom med! Tusen tack. Känner du att du inte hann lämna ditt gnällbidrag igår kan du få gnälldispens idag. Men jag ska inte gnälla idag. Jag ska skälla. Och försöka få fram om en person har betett sig så som jag hört sägas. Jag ska helt enkelt fråga. Och är det så, då är det illa. Då kan det hända att jag kommer tillbaka hit och gnäller.
Men sen ska jag äta musslor och pommefrites. Och tvätta, och packa och dricka vin med en granne tillika styrelseledamot i samma bostadsrättsförening. Vi kanske ska smida lite planer hur vi vill att styrelsearbetet ska fungera.

I övrigt lärde jag mina kompisar på vår after work igår hur en krigarposition i yoga övergår till handstående. Tur att det fanns mycket golv på restaurangen så att jag fick plats.

10 kommentarer:

Sus sa...

Jag kan gnälla på att vädret inte ser ut att bli det bästa i helgen.

Jag kan dock klaga på samma sak som du fick sms om i går.

Fast jag kanske ska ge dem en chans till.

Malla sa...

uj vad jag känner mig ognällig, jag som brukar vara så himla snabbgnällig i vanliga fall? rdion i bilen strular och det är ju lite irriterande faktiskt.
vi ska äta räkor sen men inte med pommes.

Anonym sa...

Då hoppas jag att det inte är som du hört för det låter inge bra. Bra dock att konfrontera och fråga.
Jag är bara lite gnällig idag. ALLA har halvdag idag och inte jag. Vilket jag behövt idag.

Agneta sa...

Jag är inte gnällig idag men så har jag inte spillt heller och jobbar 3,5 timmar!

The Queen of fucking Everything sa...

Ack. Jag ser en yogande Singelmamma framför mig. Precis ett sånt ögonblick man önskar man bevistat.

Snäckskalsdalen. sa...

Å när det är färdigt, det här gnället, då kommer helgen och då.....
kramar

Knasterfaster sa...

Det låter som ett fredligt krig om det skall utföras i handstående.

Singelmamman sa...

Sus: Och jag kan gnälla om lögnare. Men jag ids inte. En andra chans är alltid bra.

Malla: Najs. Ognällig är ett trevligt tillstånd.

Fru H: Nä det var inte som jag hört. Men det var värre, på sätt och vis. Halv dag gillar jag!

Agneta: Heja! En ospilld dag är en bra dag.

The Queen: Jag lovar att visa när vi ses.

SnäckskalsAgneta: När helgen kommer finns inget gnäll!

Knasterfaster: Det är helt rätt, en helt fredlig krigare.

Fru Venus sa...

Ska du syssla med det där yogandet här måste det bli utomhus. Ok? Kram

Singelmamman sa...

Fru Venus: Yoga kan utföras på en plats som är en gånger en meter. :-D