fredag 11 maj 2012

11 frågor

Jag har fått en utmaning av Knasterfaster. Helst hade jag velat svara spontant utan någon som helst betänketid. Men nu blev det lite eftertanke. Bra eller dåligt det vet jag inte, jag vet bara att det är ovant.


1. Hur ser ditt drömboende ut? Två rum och kök på Södermalm, Stockholm.
2. Till vem vill du inte bli bjuden på middag?Jag vet inte någon jag inte skulle vilja gå på middag till. 

3. Om du var ett djur, vilket skulle du vara?
En katt.

4. Vilket klädesplagg trivs du bäst i?
Jeans


5. Hur klär du dig när du ska gå på fest?
Det är olika, men hade jag mer fantasi skulle jag äga fler klänningar och då skulle jag absolut ha klänning.


6. Vilket sällskapsspel spelar du helst?
Sällskapsspel och jag är inte så himla bra kombo. Men TP eller Alfapet skulle jag välja.


7. Om jag ska bjuda dig på något riktigt gott, vad bjuder jag på då?
En stor köttbit med sallad, eller lax i vilken form som helst, eller hummersoppa eller... 


8. Hur förflyttar du dig helst?
Det beror vart jag ska, till jobbet, snabbt utan större ansträngning, en ledig dag går jag gärna.


9. Vad önskar du att du ägde?
Mer pengar


10. Vad är en skälig månadsinkomst?
Jösses vilken svår fråga! Det beror helt och hållet på vilket jobb du har, utbildning du har och som krävs, antal år... jag vet att det är ett tråkigt svar. 


11. Vilken musikartist skulle du kunna lyssna på dag och natt i ett år?
Ulf Lundell


Och nu den stora utmaningen, att själv komma på elva frågor och skicka vidare till elva bloggvänner. Det måste jag verkligen fundera på, inte vännerna, men frågorna. 

9 kommentarer:

Sus sa...

Den där sista frågan måste vara felsvarad.

...om bland annat... sa...

Jag har haft en väldigt lång betänketid i den här utmaningen. Tänker än faktiskt...

Jessica sa...

=) Vilken härlig blogg du har, hit kommer jag komma flera ggr, Kanske norpar din lista =) ha en bra dag .kram

Snäckskalsdalen. sa...

Rätt svar, allihopa, det är du, jag känner igen dig! Kram

Singelmamman sa...

Sus: Jag tänkte att vi ska lyssna på honom på vår promenad i morgon.

Anna: Kooom igeeen nu!

Jessica: Hej och välkommen! Tack för komplimangen!

Snäckan: Skönt att du känner igen mig, underlättar nästa vecka när vi ska ses. :-)

Knasterfaster sa...

Det enda svaret som gjorde mig förvånad var "katt". Jag tänker mig dig som en lippizaner-häst. Men din stackare, var har du ont och varför?

Singelmamman sa...

Knasterfaster: Intressant. Mer för deras skönhet än för att de går att dressera antar jag.
Värken kommer sig av mensen
Nu har det mesta av värken gått över.

Knasterfaster sa...

Jag tänkte inte alls på dressyr. Tänkte bara på hur de ser ut.

Fru Venus sa...

Katt passar bra, en Rag doll :-) Fi fan för värken :-(