tisdag 3 april 2012

Singelmammans joggingtips

Den 30 maj springer team Singelmamman Vår Ruset. Jag har ett eminent team. Det är Tjillevipp morsan, Klankis, Fru H, Ett stenkast från fyndet och K, en gammal klasskompis till mig. Materialförvaltare och vätskeansvariga är Sus och Kristina Utsikt från Stureplan. För att maxa träningen har jag ett enkelt tips. Spring med ett mantra. Du kan ha ett snabbt eller ett lite långsammare mantra. Springer du snabbare så välj ett mantra där du sätter ner fötterna enligt modellen ta-da, ta-da osv. Det långsamma tam-da-dam-da-dam. Inte så svårt eller hur?

Men på vår ruset gäller: Ro-sè, ro-sè, ro-sè, ro-sè, ro-sè eller snart-får-jag-champagne, snart-får-jag-champagne.
Published with Blogger-droid v1.7.3

11 kommentarer:

1sidamedord sa...

Jag varmkör benen i Luleå den 25 maj. Kan ju tala om hur det kändes liksom.

Ett stenkast från Fyndet sa...

Har sån grym träningsvärk, fortf, efter senaste PT-passet att jag inte ens vill tänka tanken på att springa. Fast jag ska försöka klämma in ett pass idag. Det ska jag.

Ro-sé, Ro-sé, Ro-sé. Har förresten beställt 2 boxar rosé ur beställningssortimentet. Puycheric Syrah - prisvärt och allt sånt!

Tjillevipp morsan sa...

Hahaha!! Vilken fantastisk pepp! Du har inte funderat på att sadla om och bli proffesionell tränare?

sa...

ha ha ha
lycka till!!

Småländskan sa...

Tyst nu!!!
OM jag skulle, verkligen skulle, så skulle det vara att assistera Sus som material- och vätskeansvarig. Men där går gränsen liksom!

Fia FIT sa...

Heja heja och det loppet är väl att betrakta som uppvärmning inför Tjemilen?

Så kan Sus öva på att öppna champagneflaskor redan nu. Fast det kanske hon redan är grym på...

Helena sa...

Hahaha,,, Det låter som något värt att prova på. Lycka till/Kram Helena

Monica sa...

Hmm..
Jag borde faktiskt vara elitlöpare i världstoppen! ;D
KRAM

Shamrock sa...

Ett bra mantra är annars "flytta på er här kommer jag" ett något kortare "ur spår"

Singelmamman sa...

1sidamedord: Hoppas ni har snöfritt då.

Ett stenkast från Fyndet: Det kommer gå superbra! Undrar om inte det var det rosévinet jag också tänkte beställa.

Tjillevipp morsan: Ja, när du säger det så...

Hå: Det kan vi behöva. Jag menar, tack!

Småländskan: Du är hjärtligt välkommen!

Fia FIT: Japp, det är uppvärmningsrundan! Sus är något av en naturbegåvning på champagneöppnande.

Helena: Gjört! Du kommer inte att misslyckas med joggingen.

Monica: Är du inte det då? Nu är jag jätteförvånad.

Shamrock: :-) Lär nog komma det också...

Anonym sa...

Toppen! Då ska jag ge mig ut och mantra redan i kväll! Gillar iofs skumpa mer än rosé men jag tror det är lättare att mantra i huvudet... Ro-sè, ro-sè, ro-sè, ro-sè, ro-sè....