tisdag 10 april 2012

Gnäll och hot lönar sig alltid, ibland

Skickade mejl till banken i söndags. Gnällde över räntan och hotade, jag hotade, att ta alla mina sketna femöringar och dra till en annan bank om jag inte fick ner räntan på bolånen. Jag har lånet uppdelat på två rörliga delar. Det innebär oftast har jag märkt att räntan rör sig uppåt.
Idag fick jag svar. Det ena lånet fick jag ner 0,26 och det andra 0,3. Yes. High five till mig själv.
Imorgon vet jag ett annat ställe jag ska gå till och gnälla och hota. Önska mig lycka till.

4 kommentarer:

Sus sa...

Bra där! Är det några man kan deala med så är det banker =)

Madlar sa...

Du kan tjäna slantar även på ditt försäkringsbolag. Ta det som en utmaning att deala hos jättarna. Du kan kanske per månad spara ihop en flaska Pol Roger?

Mammahäxan sa...

Heja dig!

Singelmamman sa...

Sus: Ja men jobbigt att alltid behöva tjata.

Madlar: Annars köper jag den ändå.

Mammahäxan: Tack! Jag hejar jag med!