tisdag 23 augusti 2011

Vissa månader

Satt en stund i går kväll och la in en liten förskrämd räkning i betalningsordern på Internetbanken. Just den ska inte vara betald förrän nästa månadsskifte. Som tur är. För allt måste förnyas den här månaden, busskort, träningskort, och snabbare än jag hinner tänka aphjärna, nya höstkläder. Banne mig att jag och tonåringarna får något annat att äta en blodpudding och nudlar i september. Och jag som dessutom ska åka till Berlin i mitten av månaden. Jippi. Nä faktiskt inte. Kan jag hyra ut tonåringarna tro, och tjäna en slant på det? Någon som är intresserad? De är väldigt artiga och belevade. Till och med mer belevade än jag.

10 kommentarer:

Ellen sa...

Om dom kan passa barn 24/7 så tar jag dem på rotmos. Hela högen.

Det ordnar sig. Det gör det alltid. Vägen dit är bara (oftast) lite knölig... Kraaaam på dig.

P.S. Det är tisdag. Det innebär att det snart är fredag.

Åsa sa...

Vissa månader känns som de legat och lurpassat på en för att sänka det goda ekonomiska humöret. Men nudlar är gott. Och Berlin står kvar

The Queen of fucking Everything sa...

Oh. Jag skulle gärna hyra dina tonåringar, men vet inte riktigt vad jag ska ha dem till- inte ens min egen är ju tyvärr särskilt användbar till mer än prydnad och underhållning=( Kram i alla fall om det kan pigga upp?

Gafflan sa...

Solen skiner här också. Jättemycket skiner solen.
Kram

Singelmamman sa...

Ellen: 24/7? Du menar inte ett datum närmare nu i september? Jo då, de är verkligen bra på att passa barn. Och jag vet att den krokiga vägen ofta blir rak och fin. Puss fina fräsiga du!

Åsa: Fast jag menar att jag är TVUNGEN att åka till Berlin.

The Queen: Du piggar alltid upp. Kram tebaks.

Gafflan: Snart kommer solen även här. Kram

Anonym sa...

Jag har ju precis lyckats få iväg "mina små" ur hemmets lugna vrå, så tack men nej tack. Hoppas att någon annan tar dem, för Berlin kan ju inte vänta... :)

Snäckskalsdalen. sa...

Näj, vill inte arrendera några tonåringar hur rara och goa de än må vara....ja, jo, dina då, en stund, en stund när dom är i skolan...Solskenskram!

p.s. hur går det med magen idag...ds.

Fru Venus sa...

Jag hyr in din äldsta på studs! Tänkte som sällskap åt Mannen, så får jag vara ifred ibland... Och du, nya höstkläder!? Jag köpte nya höstkläder hösten 2006, ett par gummibandstights förra året, du vet dom man behöver BH-nypor till? Går bra utan....höstkläder alltså. Solskenskram!

nillas liv på pinnen sa...

När jag var ung kollade jag reklamblad och planerade handlingen av mat därefter. Kunde köpa massor av samma sak åt gången. Lite ensidigt men billigt. En gång köpte jag flera kilo värmlandskorv som datumet gick ut på samma dag. Frös in och levde på det tills jag såg ut som en värmlandskorv.

Singelmamman sa...

GlimraSkimra: Ok, något annat du kan behöva köpa av mig?

SnäckskalsAgneta: Ja men så bra, du får gärna hyra dem måndagar - fredagar mellan ca 9 - 15. Passar mig perfekt. Magen är still, än så länge. Kram

Fru Venus: Äldsta kommer...
Det är inte jag som behöver kläder, jag har för resten (nästan) av livet. Kram

Nilla: Det där är en sko som klämmer hos mig. Jag har svårt för planering och får inte några reklamblad. Men nudlar och blodpudding vet jag var de ligger i affären.
Du som värmlandskorv... intressant.