lördag 6 augusti 2011

Det blev inte sista gången

Efter min halvjoggingpromenad blev jag ganska svettig så jag gick in till Fru Venus med man och sa att skulle de se ett under var de tvungna att komma nu. Och de gjorde de, följde med mig alltså. Under stora ångerprotester blandat med höga skrik, badade jag igen. Ingen är mer förvånad än mina tonåringar. Jo det ska jag vara jag då. Idag ska vi ägna oss åt att fira Fru Venus, (fira henne du med!) vi har just sjungit oerhört vackert och gett henne en liten present. Strax ska jag bjuda på min goda vaniljvodka-fläder-sprite drink. Sen blir det nog sol på berget och ännu en dag i sakta mak.

4 kommentarer:

Gafflan sa...

Hoppsan! Men efter badet var du i alla fall inte svettig!! ;D
Kram

Småländskan sa...

Oj! Nu leder du med 2-0!! Men jag tar igen det i september, var så säker!
Ha det gutt!

Shamrock sa...

Jag är imponerad av dina salta bad. Jag har redan sjungit för Fru Venus men du kan gott gratta henne en gång till från mig

Snäckskalsdalen. sa...

Undrens tid är inte förbi, hör jag! Ha det så bra och skål, då!