torsdag 10 mars 2011

Vad hände och vad var det för något egentligen?

Igår när jag kom hem så mådde jag verkligen tjuvtjockt, yr, trött och illamående. Orkade inte tänka på om jag varit på jobbet och smittat någon. Sonen gjorde en fantastiskt god köttfärspaj, jag skulle göra pajskalet, det blev inte mer än en tunn botten. Efter maten fick jag ropa på Ulrik och la mig i soffan. Resten av kvällen gick i sömngångaraktigt tempo. Påminde mig visserligen om en dag på jobbet. Imorse när jag vaknade kände jag mig, inte direkt pånyttfödd, men sablar så mycket piggare än på länge. Och framförallt väldigt klar i huvudet. Trots nattens intensiva och många drömmar. Så träningen gick lysande och dagens jobb, tja, jo det gick bra, om jag blundar för att jag hindrades av diverse tekniska strulannde.
Jaha, tänker du nu, vad fasiken ville hon säga? Jo, jag mår som en prins, med båda njurarna i behåll.

4 kommentarer:

nillas liv på pinnen sa...

Låter ju alldeles strålande!
Det var bara din kropp som gick på sparlåga för att komma igen med oanad vigör idag.

Fru Venus sa...

Jag tror det var tanken på semester :-) Välkommen!

Gafflan sa...

Kroppen gör konstiga saker men om det är att må skitdåligt på kvällen men ändå vakna pigg som en mört så kan jag också ta det...bring it on ;)

Singelmamman sa...

Nilla: Ja något har legat och lurat...

Fru Venus: Måste vara så! Tack, du vet att jag en dag står där med min packning. Får jag komma en hel vecka?

Gafflan: Könstigt är det. Men håller helt med.