torsdag 10 mars 2011

Så himla listigt

Nu har nästan alla i bloggvärlden,ja nästan hela världen gjort denna lista. Och för en gång skull hakar jag på, kanske bara snäppet helt ute och försent. Men ändå...

Skor: ,Rent platoniskt tyvärr, är helt skohandikappad.
Sneakers: Två par converse, nu pratar vi sånt jag förstår.
Jeans: Absolut! 
T-shirt: ?? Heter det inte top numera.
Underkläder: Varför ser aldrig de snygga ut på mig?
Väska: Alldeles för många men ingen vettig, eller snygg, eller både och.
Plånbok: Nä men en svart sak att ha alla mina kvitton i, två skruvar, foton på tonåringarna och damm.
Solglasögon: 10 par, men sällan något par med mig.
Klocka: Äger ingen. Men de finns ju överallt, i mobilen, på kyrkor, på p-automater, i t-banan.
Smycken: Kan man inte ha för mycket av.
TV: En tjockis från stenåldern.
Mobiltelefon: Två, men ingen ajfån
Dator: En del av mitt liv.
Lotion: Den som luktar gammal tant, blandad med dofta gott var som helst ifrån. Lätt lotionhandikappad också.
Deodorant: Ja.
Tandkräm: För att göra min tandläkare glad och fortsättningsvis få så fina komplimanger som "du har ett vackert bett"
Schampo/Balsam: Ja och hoppas att jag en dag ska hitta den ultimata produkten som inte stör den naturliga balansen. (jaha, trodde frågan handlade om lycka och livet...)
Tvål: Jo.
Parfym: DKNY, grönt eller rosa äpple.
Mineralvatten: Bär inte hem själv, men älskar det! Vill ha en mineralvattenkran i mitt kök. Vill i och för sig också ha ett helt nytt kök.
Vin: När som helst ja tack.

Drink: Ja tack.
Bröd: Är vansinnigt gott, skulle jag kunna leva på, men som tur är verkar magen ha blivit allergarisk mot det.
Mat: Jo, men jag glömmer bort det om ingen påminner mig och jag tycker att det är tråkigt.
Glass: OM! JA! GÄRNA! och mycket.
Godis: Ja, gärna, snälla! Men nästan aldrig. Tyvärr.
Säng: Varför är den skönare på morgonen än den är på kvällen?

6 kommentarer:

Gafflan sa...

Jag har inte gjort den men det är kul att läsa vad du svarat :D

Unknown sa...

Kul att läsa.
Har hört att "top" är omodernt, det heter tydligen tisha (nån förkortning av tiishört).
Är lite bekymrad över din tant-lotion, det borde finnas något som doftar himmelskt och som passar en sån ängel som du.

Fru Gårman sa...

Bättre sent än aldrig. Gillar denna lista mer än många andra. Kanske för att den avslöjar mer om folk trots sina oskyldiga vardagsfrågor. :)
Kram!

Livet just nu sa...

Hörru, skaffa dig en Soda Stream! Du slipper bära hem och det blir mycket bättre bubblor än det blir med en sån där bubbelkran. Och vattnet är gratis! Min SS är det första jag skulle rädda vid en brand. Eller, ja, nä, hund och katt går väl före...

Singelmamman sa...

Gafflan: Jag gillar att läsa andras listor, om de inte är för långa. Den här är på gränsen.

Kristina: Du är för rar! :-) Och Tisha har jag ju också hört nu när du nämner det! (måste komma och hälsa på dig..)

Fru Gårman: Du har rätt, oskyldiga frågor ger väldigt tydliga svar.

Livet just nu: Sodastream finns i tanken, så det blir kanske det. Eller en extra flaska champagne.. det bubblar ju också. :-)

Unknown sa...

Kom förbi! Vore så kul!!!
Soda streamer är en fantastisk manick i köket. Den och Moccamastern är viktigast i mitt kök.