måndag 7 mars 2011

Det kunde jag aldrig ha anat!

Min inställning till InDesign har varit att det är krångligt, onödigt, besvärligt, bara djävlas med mig och att jag inte kan. Det sista kan ju vara själva orsaken till de övriga negativa känslor jag haft. Och nu har jag gått en första kurs, grundkurs. Och jag kan säga att jag kanske inte är kär i InDesign, men nog fasiken är jag förtjust i det. Och den/de smartskallar som tänkt ut allt som kommer "per automatik" när jag gör vissa saker. De smartskallarna skulle jag vilja skicka en ros till.
Nu hinner jag med att göra lite övrigt jobbnytta innan vi alla ska ut och äta. Vi ska hit, så jag ska nu kolla menyn, är nog sugen på en köttbit och en god sallad. Och idag ska jag inte träna så kanske kan lite rödvin få slinka ner också.

Kan ju passa på att fira att jag bloggat i precis två år nu.

9 kommentarer:

bakom berget sa...

Grattis till dom två första åren och ha en trevlig kväll!
Åsa.

Nica sa...

Jamen grattis - det är väl värt att fira!
Och kul med InDesign - jag kunde lite för massa år sen - en liten privatkurs sen, kanske?
(jag bjuder på skumpa å middag :D)

Gafflan sa...

Grattis på bloggens födelsedag.
Undrar vad din mage vill säga ;D

Shamrock sa...

Grattis till jubileumet

Småländskan sa...

Grattis på 2-årsdagen! Läste just Den hemska tvillingens blogg om "champagnedusch" och tänkte på dig. Undrar varför?!
Ha en trevlig kväll!

Knasterfaster sa...

Eehh, nu känner jag att jag har en stor kunskapslucka här. Vad f*n är InDesign? Var ett av spartipsen du fick förra veckan att gå ut och äta på restaurang? Ser du till att bli bjuden? Hurra, hurra, hurra, hurra på din 2-årsdag idag!!!

Singelmamman sa...

bakom berget: Tusen tack kära du! Och om jag varit slarvig, vilket är väldigt troligt, så välkommen hit!

Nica: Det är taget! Jag kommer, vi bestämmer bara när så ordnar sig resten! Och jag tar med mig något bubblande också.

Gafflan: Tack, magen håller, men knappt...

Shamrock: Tack!

Småländskan: Måste kolla, har dock dubier kring ordet champagnedusch.. Kram

Knasterfaster: Tack! InDesign är ett program som underlättar när jag ska göra trycksaker, broschyrer och sånt. Och självklart blev jag bjuden... inklusive en hemsk champagnecocktail.

Snokis sa...

Jag skulle inte vilja ligga med InDesign, men det är helt okej.

Singelmamman sa...

Snokis: Men om det vore möjligt skulle jag överväga det.