onsdag 2 december 2009

Bildoktorn

Jag ska göra reklam, och det för Kindwalls i Hammarby Sjöstad! Bra bemötande, fantastisk service och snabba. Jag lämnade bilen i morse och vid 14-tiden idag var de klara. Jag känner också att priset, 2300 kr, inte var helt horribelt även om det svider så här inför jul. Så, nu är det i alla fall sagt.

I övrigt är jag på kurs och lär mig allt om pensioner, försäkringar med mera, och det är så snårigt, och jag är lika vilsen här som i en svampskog.

Nu ska jag och vår klubbordförande B ta ett glas vin, 18 blir det middag. Och imorgon bitti mer att lära sig. Och en simtur på morgonen.

5 kommentarer:

Maj Korner sa...

Så bra då. Personligen går jag inte tillbaka till Kindwalls (en annan än du var på) sedan killen som tog emot min bil med nedlåtande uppsyn frågade om jag hade provat med låsolja när jag sa att ett lås inte funkade. Bah!

Men jag hämnades när jag hämtade bilen, jag pratade med honom medan han skulle skriva något. Det gick åt skogen och då log jag lite och sa: Åh, förlåt, jag tänkte inte på att du är kille och inte kan göra två saker på en gång.

Mita sa...

Simtur???
Är fröken en vinterbadare, eller??

Realisten sa...

Nu när du har lärt dig allt om pensioner kanske du kan lära ut det vidare till mig. Fast krävs det att jag måste tänka så vill jag inte.

nillas liv på pinnen sa...

Förstår att du behövde ett glas vin efter den kursen!

Singelmamman sa...

Maj: Snorkigt, ohövligt bemötande ska straffas, var det än dyker upp. Värst är de som frågar, bara för att jag är kvinna; ... har du provat att stoppa i kontaktetn?

Mita: Uppvärmd pool.

Realisten: *letar i ordboken; ordet tänka...* Lära ut är jag bra på, tänka orkar jag inte.

Nilla: Många glas vin blir/blev det.