torsdag 31 december 2009

Äntligen slut på året

Finns egentligen inte något jag saknar av året som gått, och få saker jag förväntar mig av året som kommer. Jag måste ju själv fixa det. Och då vet jag hur det blir. Men jag ska ge dig horoskopet för 2010 och oroa dig inte, detta är fullständigt generellt. Det funkar oavsett om du som jag är en fantastisk Stenbock, en glädjespridande fisk eller en trött vattuman. Så håll i dig! Ditt 2010! Nä du kan inte reklammera något vid årets slut, fick du inte full poäng är det troligtvis Tomas Ledins fel.

Januari: Blir lite kyligare än vanligt, och plånboken gapar tom. Men av gammalt julpynt gör du finfint konstverk som du säljer och drygar ut kassan med.
Februari: Nu börjar det likna något, du känner att du kan börja leverera på jobbet igen. Dina barns kolor gör återigen succé.
Mars: Omorganisering, igen, den trettiotolfte! Men nu så är du med i matchen. Jajjamän, kaffeautomaten hamnar raskt i ditt knä. Det blir tungt i längden, men du får en oanad inblick i hela företaget. Till och med VDn frågar dig om socker.
April: En svacka, påsken äggar inte lika mycket längre, men slutet av månaden har du skakat av dig dina lånade fjädrar och kan ta tag i både ditten och datten.
Maj: En gammal flamma som inte ger sig, men du ger dig hän och en härlig månad följer, vår i sikte och framförallt du tar sikte. Se upp för andra som laddar.
Juni: Frosten har äntligen börjat lämna ekonomiavdelningen och lönen börjar återigen komma regelbundet. Merparten av kollegorna har mental semester men du stretar på, är du dum eller?
Juli: Semester på riktigt, du tar med dig familjen, ehum, resterna av familjen, det vill säga sköldpaddan och taxen på en tur till moster Emma i skärgården. Där möter du händiga Konrad och det slår gnistor när han äntligen lyckas laga din gamla häck till bil.
Augusti: Skolstart och jobbstart närmar sig, men lugn du behöver inte oroa dig. Du har ju varken jobb eller skola. Sitt lugnt i båten och gunga med, det ordnar sig. Jo tjena!
September: Nu möter du vissna löv överallt vart du än vänder dig, så ge sjutton i att gå på den där lokala puben. Byt upp dig, eller stanna hemma.
Oktober: Nu kommer den starkt, hösten, och med den en oändlig ström av måndagar, dåliga potatisar och sura grannar. Men hav tröst.
November: En månad som gjord för att hålla sig undan, allt! Tro mig.
December: Klarar du dig undan den kokta grisen, de knäckta nötterna och julsångerna så kan nästa år bli bättre.


9 kommentarer:

Veronica sa...

Jorå... det låter ju som att 2010 blir ett ... öööh... fantastiskt år? *muttrar lite*

Vansinnigt roligt iaf! ;-P

Anonym sa...

Intressant. Gamla flammor och händige Konrad kommer att dyka upp. Undra bara vad mannen min tycker om det... ;)

Gott Nytt År!

Maj Korner sa...

Vilken underbar fantasi du har!

DDT sa...

Jag är beredd att skylla på Tomas Ledin redan nu. Men det är jag å andra sidan alltid.

Singelmamman sa...

Yasha: Intressant är nog det ord vi kan säga om kommande år.

Annabellan: Ja du, sa jag att året blir intressant? Gott Nytt År!

Maj: Tack så mycket!

Tjockisen: Jag med. Alltid och låt honom inte slippa undan.

Sus sa...

Haha! Bra där Singel =)!!

Singelmamman sa...

Sus: Tack så hemskt mycket!

nillas liv på pinnen sa...

Tack!
Nu vet jag. Skönt att slippa överraskningar och så.

Singelmamman sa...

Nilla: Japp, man vill ju inte bli besviken, så varsågod.