onsdag 6 maj 2009

Vi snackar god mat

Satan i gatan, (ursäkta språket) vilken mat. En spännande salladsbuffé där jag kände igen tomater, typ. Provade en massa annat, mycket gott. Tomatsoppa (mild och krämig) med en oerhört len och smakrik basilikakräm. Till varmrätt, ja här var jag egentligen mätt men... så kom Wallenbergarna! Oh himmel så ljuvliga. Till det en hemmastampad potatispuré på mandelpotatis. Min arbetskamrat undrade om det var vanilj i purén, hon tyckte hon kunde urskilja det. Inte vet jag, men gott var det. Hade jag orkat, eller rättare sagt haft tid, höll på att missa avsnittet där jag skulle prata, på grund av maten. Alltså, hade jag orkat skulle jag avslutat lunchen med ost och hembakt knäckebröd. Får bli nästa gång.

Kunde dock inte stanna på middagen, Bajenmatchen... (1-4 till Kalmar) Men jag fick en tjeckisk pilsner och en macka. Och inte vilken skitmacka som helst! Den innehöll både brie och grönmögelost, rökt skinka, prusciotto, tomater, paprika, fräsch sallad och även här en mild sås av något slag. Hembakt bröd naturligtvis. Oj, oj. Och imorgon är det lunch där igen.

Kanske att det är lite för mycket konferens och för lite lunch.
Vita, hoppas du hade lika gott käk som jag.

4 kommentarer:

Mofsan sa...

Låter sååå mumsigt*slicka om mun*

Sussie sa...

Men gu' så hungrig jag blir! Låter GOTT!!!

Agneta sa...

Åh! Vad gott det lät!!! Hungrig!

Singelmamman sa...

Jag håller med er. Och bortskämd som jag blev/är så blir det bland annat rödbetor med chevré och pinjenötter ikväll.