söndag 3 mars 2013

Nä nu måste vi gå till botten med det här!

Min iPhone 4S batteri har helt blivit galet. Det laddar ut på en nanosekund oavsett om jag använder mobilen eller inte. Exempel. I morse kl 10 hade jag hundra procent batteri. Nu, trots att jag inte använt mobilen alls, är batteritiden nere på 58%. Jag har förstått att jag inte är ensam om problemet. Liten tröst. Men jag har ännu inte sett någon som har en bra lösning på detta.
Så kom igen nu, ge mig alla de bästa lösningarna. Nu.


PS. Att återställa mobilen är självklart en idé. Men jag vill helst slippa göra det på grund av allt merarbeta det innebär.

16 kommentarer:

Mammy sa...

Vet inte varför det händer men raderar du apparna du varit inne på ibland?
Genom att trycka två gånger på den stora runda knappen får du upp en rad längst ner på skärmen med alla appar du varit på. Markera apparna så du får ett rött kryss och så raderar du alla på krysset.
Att ha dem öppna drar batteri har jag hört. Testa!!

Singelmamman sa...

Mammy: tack för tipset. Det gör jag alltid. Flera gånger om dagen. Idag har jag dock inte varit inne på några appar. Alls. Ändå dras batteriet ur.

Realisten sa...

Har du gjort den senaste uppdateringen av....vad heter det...programvaran (fattar inget)? Att batteritiden tar slut så fort sägs vara en bugg i den gamla versionen. Jag uppdaterade vad det nu heter i går.

Shamrock sa...

jag har hört att de har problem med sina batterier - och när jag läser detta verkar det ju stämma

Jenny sa...

Pröva göra uppdatering av iOS ellervarenuheter - den näst senaste gav det här problemet, men vad jag förstår har det kommit en uppdatering nu som löser det problemet.

Nica sa...

Jag fick rådet att fabriksåterställa - eller köpa en ny. Gick till app-store och köpte en ny.... 1500 plus moms.
Det här är tydligen ett vanligt "fel". Brukar komma efter nåt år eller så.

Hoppas att det löser sig - man vill ju inte vara utan sin bäbis :)

Åsa Hellberg sa...

jag har ingen sådan mobil så jag kan tyvärr inte hjälpa till!

Catta sa...

Låter klurigt.. Men har hört att många har samma problem, säkert appar som ligger o tjuvdrar...

Anonym sa...

NUUUUU har jag sett din dubbelgångare!!!!!!!! Moa Hjelmer heter hon och springer fort som faeeen.....

Mässkalle

Singelmamman sa...

Realisten: Jag har, efter ditt förtydligande här, nu gjort uppdatering av programvaran. Eller rättare sagt, min son, med samma namn som Skrället, hjälpte mig. Ja, min son heter ju inte skrället. DKBF

Shamrock : Du har hörtö helt rätt.

Jenny: Ja, det återstår att se, men det påstås kunna fixa den här buggen.

Nica: Äh det är en jobbmobil, så i värsta fall får jobbets IT-tekniker fixa det. Men jag tror uppdateringen funkar. Näå utan bäbis kan jag inte tänka mig att vara! :-)

Åsa Hellberg: Synd, du borde ha en sån, det är vansinnigt roligt.

Catta. Eller en bugg. Jag hoppas på det sista.

Mässkalle: Men åh vad roligt! Men honkan knappast vara min dubbelgångare om hon springer snabbt.

Realisten sa...

Jag vill förtydliga att jag for med osanning när jag sa att jag uppdaterade min i går. Det var mitt tioåriga syskonbarn som gjorde det åt mig. Han heter inte Skrället heller.

Singelmamman sa...

Realisten: Jag är väldigt glad att du förtydligar. Min bild av dig som ett tekniskt geni är dock inte rubbat.

HELsMAMMA sa...

Ett tips till - se till att ha så få platstjänster på som möjligt. GPS:en som söker hela tiden drar en hel del batteri. Gå in under inställningar, Integritetsskydd, Platstjänster. Antingen av helt, eller på för så få som möjligt.

Agneta sa...

Nu fick jag en massa bra tips här! Hade ingen aning om att appar kan ligga och dra.
Och så ska jag uppdatera bäbis nu till senaste version.

Suzan sa...

Tack för tips!

Singelmamman sa...

HelsMamma: Tack. Det där ska jag kolla.

Agneta: Jo då, apparna ska du rensa ofta.

Suzan: Visst är det härligt när folk delar med sig!