tisdag 19 februari 2013

Ja ja se ljuset i tunneln och fånga glädjen jada jada

Dagens resa har gått till förorten Tyresö för att intervjua och fotografera mina arbetskamrater som jobbar med markskötsel, bland annat. Och blommor och bin. Ja det sista gör de kanske inte direkt. Men planerar träd och annat gör de.
Allt detta gör jag för att det så småningom ska bli en bok med foto på, och en liten text om, alla anställda på företaget. Drygt trehundra anställda är vi. Många resor hit och dit och kors och tvärs i länet blir det. Och roligt är det.
Mindre roligt är att kursen jag sett fram så himla mycket nu i vår, raskt blev inställd idag. På grund av för många avhopp. Häpp. Så nu har jag helt plötsligt oceaner av tid igen. Jag kanske ska lära mig knyppla istället.

15 kommentarer:

Agneta sa...

Åhnej vad tråkigt med inställd kurs! :(

Snäckskalsdalen. sa...

Jag skickar min knyppeldyna per express!
Och oh, kan inte vi bloggvänner få skriva orden om dig?
Kram

Knasterfaster sa...

De lär ska finnas en mening med allt. Det dyker säker upp något oväntat istället för den där kursen ska du se. Vilken roligt arbetsuppgift du har! Blir du bjuden på fika överallt också?

Gafflan sa...

Men vad tråkigt med kursen!! Själv är jag arg och förvirrad idag och då är det lite svårt att fånga glädjen och jada jada men jag jag försöker. :)
Kram

Mammy sa...

Trist med kursen! Det kanske dyker upp något annat trevligt du kan företa dig.
Vilket spännande jobb. Är det du som fotar dina arbetskompisar?

Åsa Hellberg sa...

Nä, vad tråkigt!!

Sus sa...

Nej! Fan! Inte DEN kursen?!?!
Helvete.

Fru Venus sa...

Men vad fan.... :-(
Och vilket jävla ljus??

Singelmamman sa...

Agneta: Ja, verkligen. :-(

Snäckan: :-) Gört!
Bloggvänner som skriver orden om mig? Hm. Lockande tanke faktiskt. .

Knasterfaster: Det är väl så, att meningen inte är riktigt klart för mig ännu, men kommer att klarna. Nä, som tur är, kaffe får vi, men vi slipper alla sötsaker.

Gafflan: Ja, vi får försöka fånga dagen. Fast snart är den slut, så då slipper vi.

Mammy: Jag ska verkligen hålla öron och ögon öppna för något annat trevligt. Jag är projektledare för jobbet och skriver alla texter. Jag har en fotograf till min hjälp.

Åsa Hellberg: Riktigt supertråkigt.

Sus: Jo. DEN kursen. *surar*

Fru Venus: Tack. Jo ljuset, se det gäller ju att tänka positivt. Har jag hört.

Tjillevipp morsan sa...

Men ! vad pysslar folk med? Avhoppning är ett förbannat skit trist beteende..

Spader Madame sa...

Knyppling går nog in som en högre form av tortyr. Låt bli.

Håller tummarna för en ny kursstart snart!

Shamrock sa...

Nä vad tråkigt. Kan du inte ragga upp lite folk och fylla kursen med så att det blir av

Singelmamman sa...

Tjillevipp morsan: Skittrist beteende.

Spader Madame: Knyppling är nog djävulens verk...

Shamrock: Om jag kunde skulle jag fixa det.

DDT sa...

Pärlplattor? Synd att du finns så himla långt bort. Annars hade vi kunnat pärla tillsammans. Eller scrapbooka. Det är jag också synnerligen illa lämpad för.

Singelmamman sa...

Tjockisen: Pärla och scrapbocka är så himla... inte jag. Men det hade varit väldigt spännande att göra det tillsammans med dig.