Visar inlägg med etikett väder. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett väder. Visa alla inlägg

tisdag 7 juli 2009

Väder

När sonen var liten, ca två år, kom han varje morgon in till oss och sa glatt: "Mamma, pappa titta vi har väder!"
Och nog känner jag för att utropa det i dag, jag med. Här har det regnat mellan skurarna, men nu, nu tror jag banne mig att det börjar klarna upp.

Nu ska jag börja jobba, ska börja med att gå på ett möte. Sen ska jag nog vila.

söndag 14 juni 2009

Svaret...

...är att jag faktiskt gjort allt, minus torka golv. Men det kompenserade jag med att plocka undan småsaker som irriterar och med att hjälpa till att fixa en present till en ettåring.

Faktiskt glatt mig åt vädret, vad annat kan jag göra? Ser fördelen i att få pyssla runt hemma utan krav på ut i solen. Luther och moder har satt djupa "ut-i-det-fina-vädret" spår.

Vad har hänt sen sist?

Jag har dammsugit, skurat golv, burit upp mattan från tvätten och lagt den på det nyskurade golvet, tvättat, fixat kombinerad lunch/middag, bloggat, läst dagstidningarna, glatt mig åt vädret och druckit ett glas vin. Välj själv vilket du tycker verkar mest troligt. Fler alternativ av ovanstående kan väljas.

måndag 13 april 2009

Det perfekta vädret.

Idag skulle det vara mulet och perfekt väder för tvättstugan. Men vad händer? Vädret vägrar samarbeta och låter solen skina genom ett behagligt dis. Hur kul är det i tvättstugan då? Och inte ens de nyinköpta tvättmaskinerna som står och ser förföriska ut kan glädja mig, de är dessutom för små. Gör man som jag, samlar ihop närmare ett års förbrukning av lakan hinner man ju inte med de futtiga timmar som föreningen satt upp som tvätt tid. Aldrig får man vara glad.

Det blir i alla fall en tur till vännens sommarstuga, bara för att grilla lunchkorv och få lite, lite sol på de likbleka benen.

onsdag 1 april 2009

April!

Jag gillar april, den månaden som oftast tar in våren och som fortfarande har klar och hög luft! Idag är en sån dag, solig och sval. Härligt.
Igår firade vi av en arbetskamrat som går i pension, självvalt. Annars kunde det ha varit en "knuff" från företaget. I dessa bistra tider erbjuds det avtalspension till höger och vänster. Kunde jag och visste jag hur jag skulle bete mig skulle jag se till att jag fick gå, med någon årslön. Att söka nytt jobb nu känns inte lockande, vet att andra föredetta arbetskamrater som gått till nya jobb nu står arbetslösa. Inte roligt.