Visar inlägg med etikett Pension. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Pension. Visa alla inlägg

onsdag 1 april 2009

April!

Jag gillar april, den månaden som oftast tar in våren och som fortfarande har klar och hög luft! Idag är en sån dag, solig och sval. Härligt.
Igår firade vi av en arbetskamrat som går i pension, självvalt. Annars kunde det ha varit en "knuff" från företaget. I dessa bistra tider erbjuds det avtalspension till höger och vänster. Kunde jag och visste jag hur jag skulle bete mig skulle jag se till att jag fick gå, med någon årslön. Att söka nytt jobb nu känns inte lockande, vet att andra föredetta arbetskamrater som gått till nya jobb nu står arbetslösa. Inte roligt.

onsdag 18 mars 2009

Är det fortfarande arbetstid kvar på den här dagen?

Hela dagen har så här långt gått åt till möten. Konstruktiva, men ändå. Och trött idag, festade lite igår, känner av det nu. Strax en paus med mina närmaste arbetskamrater, vi ska lägga upp planerna för att tacka av en av våra kamrater som går i pension. I förtid, eget val. Tänk om det valet fanns för mig! Just nu skulle jag säga ja på stående fot, eller sittande rumpa för den delen också, om jag erbjöds lön för att gå.

Har alldeles för många år kvar.