tisdag 25 juni 2013

Vardagslyx

Att i sakta mak få ströstrosa genom stan och in och ur i affärer efter jobbet, utan något annat att behöva bry mig om än eventuell hunger. Köpte en födelsedagspresent till yngsta som fyller år imorgon. Och en sommarpresent i form av ett armband, till mig själv. Tack snälla jag.

Jag önskar att jag kunde prata något slaviskt språk. En kvinnan som jag försökt prata lite med under vintern och våren men som plötsligt försvann, var tillbaka idag igen. Vi blev lika glada båda två kändes det som, fast vi inte känner varandra. Och så mycket förstod jag att hon varit i sitt hemland och fått ett barn. Tänker på det faktum att hon hela kalla vintern suttit ute, på marken. Höggravid. Hon har knappast gjort det för skoj skull.

3 kommentarer:

tigerliljan sa...

Men - fyller din yngsta år i morgon? Det gör ju yngste här också. En bra dag :)

Anonym sa...

Låter som underbar vardagslyx :-)
Jag har inte velat sitta där alls, gravid eller inte :-(
Varm solskenskram / Venus

Singelmamman sa...

Tigerlilja: En mycket bra dag!

Fru Venus: Vardagslyx de Lux!