fredag 28 juni 2013

Bokstavligen golvad

Med ett antal hektiska veckor bakom mig och två utekvällar på raken räknade jag ut mig själv i samma stund jag satte mig på bussen mot Gävle. Slumrade och vaknade med den berömda gamnacken. Mamma löste korsord hela resan och gick på toan som merparten av de andra passagerarna också gjorde. Om jag är nyfiken och höll koll? Nä men vi satt vid toan och dörren gnisslade likt en kyrkdörr från medeltiden. Åtminstone inbillar jag mig att de gnisslar. 
Var tvungen att vid 20-tiden ta en rask promenad för att inte falla ihop stående. Hjälpte inte. Men nu ligger jag på dubbla madrasser på golvet, som värsta prinsessan på ärtan. Tror dock att jag failar totalt, kommer inte känna vare sig ärtor eller annat. Bara sova. Imorgon väntar marknaden i Ockelbo. 

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hoppas din helg i Gävle ger lite energi.
Kram

Hökis sa...

Oh, kanske ses vi i vimlet?
På marknan alltså :)

Singelmamman sa...

cissispringer: Det gjorde den! Kram

Hökis: Jag spanade. Men missade tyvärr dig.