onsdag 5 juni 2013

Den längsta dagen var bara halv

En stund på dagen var jag helt övertygad om att klockan rusat iväg och blivit fyra på eftermiddagen. Men nä,  den visade bara på drygt 10-snåret. Jag harvade på och till slut så var även den jobbiga halvan av dagen över. Jag och tonårsdottern passade på att smaka på Stockholm i Kungsträdgården. Tyvärr smakade det så där kan jag väl säga. Provade en hamburgare hos Motwalls,tror jag att restaurangen heter, men brödet var så hårt att jag var rädd att jag skulle tugga sönder varenda tand om jag åt det. Normalt springer jag självklart tillbaka och påpekar detta så att restaurangen kan göra om och göra rätt. Men idag orkade jag inte.

Graden av trötthet kan jag bäst beskriva med att berätta att tonårsdotterns fråga om jag inte skulle köpa mig ett glas champagne möttes av mitt trötta, "nä jag orkar inte". På tunnelbanan hem somnade jag. Men tonårsdottern hjälpte mig från att missa stationen genom att envist sätta sin armbåge i min midja. Strax innan vi kom hem fick jag ett sms som löd: "Bubbel på min balkong?" Jösses så pigg jag blev! Och ja, jag lufsade dit och hängde en dryg timme. Sen tog Sus och mina gäspningar över så att vi knappt hörde vad vi pratade om, då jag lufsade hem. Och en kopp te och häng i min soffa var inte helt fel det heller.

Dagens: 15 258 ofattbart trötta steg.

4 kommentarer:

Marie Rosenqvist sa...

Jag beundrar allt ditt orkande.
Glöm inte att lyssna av din kropp.
Nej, jag är inte en besser i natten, tro inte det.

Men beundrar dig, det gör jag.

Sköt om dig.

P.S. - bränn inte kroppen imorgon -smörj. Solen är inte nådig.


/Marie

Knasterfaster sa...

Verkligen tur för dig att Sus skall jobba imorgon.

Sus sa...

Jag somnade runt 22-tiden. Hjärtat kom hem en timme senare. Jag märkte det inte ens.

Singelmamman sa...

Marie: Tack! Jag tror att du är en väldigt omtänksam människa. Inget annat. Tyvärr löd jag dig inte ang smörjandet... synd.

Knasterfaster: :-)

Sus: Jag hade inte hört om de släppt en bomb i rummet.