måndag 1 juli 2013

Mellanlagrar

Jag var inte upptagen med att lyssna på sommarprat hela dagen. Jag blev upptagen av jobb den största delen av dagen. Sen blev jag upptagen av träning när jag svängde förbi gymmet på väg hem, väldigt peppad visade det sig. 
Väl hemma upptäckte jag ett irriterande drag hos mig själv. Jag mellanlagrar. Jag har liksom förträngt det tidigare. Idag mellanlagrar jag några rena, väl vikta, handdukar på tvättmaskinen. Och nä, trots insikten har jag inte lagt in dem i klädkammaren där de hör hemma.
Imorgon kanske jag tar itu med det.
 

5 kommentarer:

Fru Venus sa...

Ditt träningsfoto har fått mig att le hela dagen :-) Nysimmad kvällskram!

Nica sa...

Aha, är det så det heter? Då har jag det - absolut. Om man nu kan ha det :) Pöss!

Snäckskalsdalen. sa...

Mellanlagring. Hmm, det är det jag håller på med, alltså. Bra ord.
Kram

Anonym sa...

Tvätt mellanlagrar jag hela tiden. Åh varför inte, det är ju bara hämta en ny i tvättstugan istället för i hyllan där de hör hemma när jag behöver en ny. Det finns så mycket roligare saker att göra än att fixa med tvätt.

Som att ses på onsdag och dricka lite vin. :-)

Åsa Hellberg sa...

Jäkligt bra ord!