lördag 13 juli 2013

Dagens

Dagens kap: Fyra nya böcker till samlingen av böcker-jag-är-för-slut-för-att-orka-läsa, och två fina blomkrukor till samlingen blommor-som-aldrig-blir-planterade. De sistnämnda kommer dock vara väldigt fina i nya balkonghyllan.
Dagens motion: Att gå och hämta mer vin i stugan och gå ner till stranden igen. 
Dagens sol: Halva vänsterbenet vägrar bli brunt och i ansiktet ser jag ut som jag kommer från ett land söder om ekvatorn.
Dagens godaste: Körsbären! Och jordgubbarna. Vi valde mellan gubbar från Skåne och gubbar från Vellinge! Vi valde de skånska Vellingegubbarna för de var tio kronor billigare. 
Dagens sport: Den traditionella musikfrågesporten. 

4 kommentarer:

Snäckskalsdalen. sa...

Man behöver faktiskt inte ha växter i krukorna, det kan vara lika fint ändå!
Och du, Vellinge ligger väl i Skåne??? Så alla gubbar var väl skånska då, eller????
Och fästingar ska man helt klart undvika, dom är inte bra.
Kram

Anonym sa...

Men snälla....Vellinge ligger ju i Skåne, så de är ju också Skånska bär. /Syster Yster

Singelmamman sa...

Snäckan och Syster Yster: Ja ni har så rätt. Jag skulle fotat skyltarna så hade det blivit tydligare. Det stod nämligen Skånska jordgubbar på den ena och jordgubbar från Vellinge på den andra. Det var det som var roligt. :-)

Anonym sa...

Nu är jag ju lite sent ute i mitt kommenterande, men vill bara säga att du verkar ha det skönt under din ledighet. Och det är ju inte illa.

kram