söndag 29 maj 2011

Spegelbild av verkligheten

Sökorden verkar mer spegla verkligheten än det jag faktiskt skrivit om. I går var två av orden, lite naket och vingelmamman. Japp, jag i ett nötskal. Idag ska jag till modern och fira henne. Jag och mina systrar har bestämt att det passar med presentkort hos den lokala fiskdelikatessen. Och jag har självmant bestämt att vi tre också tycker att en solros passar. Så det blir presenterna. Själv får jag lite vin när jag kommer, och lunch. Helt ok. Och  senare i eftermiddag får jag, i bästa fall, en prommis med den finaste "du vet vem".
Japp det är min dag i en liten låda, och din dag, ser den ut på något speciellt sätt?

9 kommentarer:

Shamrock sa...

En bra söndag låter det som

Fru Venus sa...

Mannens päron kommer på inspektera-stugan-middag... Sa jag att det är svinkallt och blåser regnstorm? Morgonkram till dig, världens bästa tonårsmamma :-)

Singelmamman sa...

Shamrock: Det kan det nog bli.

Fru Venus: Tack för de fina orden! Det regnar och är kallt här med, hoppas det slutar till eftermiddagen. Kram!

Malla sa...

Jadu, jag ska hämta sonen från ett läger, sen kolla om jag får fatt i en klipptid, sen blir det nog lite slapperi

Sus sa...

Bort med regnet innan vi ska ligg...gå.

Malde sa...

Jag har skickat ut Maken på grovgöra i trädgården, så går jag sedan ut och tar hand om finliret. Handla mjölk och andra förnödenheter, laga mat och slappa. Den här dagen tar nog slut den också...

Må så gott!

Singelmamman sa...

Malla: Låter helt ok i mina örgon.

Sus: Ditt val var helt rätt.

Malde: Jag ser att du också får in slappa i scenariot.

Sus sa...

=) Jag är dock gärna skyldig dig en prommis!

Singelmamman sa...

Sus: Ja, men det får du gärna vara.