Visar inlägg med etikett livet. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett livet. Visa alla inlägg

lördag 13 juni 2009

Disigt

Det regnar inte, istället är det ett konstigt ljus och disigt. Vännen kom med bageribakade, nyköpta frallor till frukost. Näst efter eget bakat bröd är det så attans gott. Känner mig slö och ostressad idag. Ska strax promenera upp till nästa centrum, som har både apotek och systembolag. Köpa en flaska rött, för i kväll ska jag göra Garlicas pepparotsstuvade renskav. Till det ett litet kraftigare rödvin tror jag.

Idag har jag lagt till en länk i högerspalten, eller rättare sagt två. Monas Universum la ut spåret och sen var det bara att följa efter, den ena är Jos@jes. Har inte hunnit läsa så mycket av det hon skriver, men det jag läst är kanon. Det visar att man kan se livet med en gnutta humor, vilka vägar livet än tar.

onsdag 13 maj 2009

Balans i livet

Känns som det verkligen behövs idag, är faktiskt bakfull. Tror det beror på vinet, men är inte säker...
Ikväll ska jag på ett seminarium om Balans i livet. Unionen, fackförbundet alltså, bjuder oss medlemmar. Ser fram emot det, vill dock inte somna.

onsdag 29 april 2009

Om jag skulle ta och bli lite existensiell

Följande fina formulering hittad jag på nätet: Målet är att livet ska levas. Nämen! No shit alltså. Som jag undrat. Nu väntar jag bara på nästa: Så här ska livet levas. Spännande.

torsdag 26 mars 2009

Gå ut och var glad din djävel!

Ja, ja ta inte åt dig. Lånade en rad av herr Lundell bara. Tycker att den är bra. Särskilt när solen skiner. Spelar ju inte riktigt någon roll hur illa man själv tycker att man har, oftast handlar det om att inte kunna se det som verkligen betyder något.
Våfflorna igår var kanongoda! Men det som var det bästa var att jag bara kom hem, slängde mig ner på en köksstol och började äta. Allt var klart.
Sen fick jag ju självklart ta hand om disken, men det blir bäst så, jag vet ju hur man ska göra... det blir rätt från början.