torsdag 8 augusti 2013

Varken det ena eller det andra

Det sägs att vi har saker att fira idag. Flaggan viftas, om det är för rulltårtans- eller orgasmens dag låter jag vara osagt. Men helt klart kan jag erkänna att jag varken fått det ena eller det andra. Visserligen har jag fikat med Syster Yster med familj och tonåringarna. Men där bjöds det på småkakor och kanellängd. Inte fel det heller. Nu har jag och soffan en dejt, och jag har tänt lite ljus. Mest för myset skull, knappast för värmen. För ute är det väldigt varmt, trots regnet. 

Svåger och systerson badade idag, själv har jag badat färdigt för i år, vad jag vet, fast jag hittade min bikini. Jag hade packat upp den och lagt den i tvättkorgen, himla ordentlig jag har blivit i ett nafs.

9 kommentarer:

Spader Madame sa...

Man undrar ju var det där ordningssinnet kommer ifrån, det gör man.

Realisten sa...

Har du plattat benen och rakat håret?

Lippe sa...

Ja, man kan ju undra vad det är för dag egentligen...

Tjillevipp morsan sa...

Jag läser.Och sen så känner jag- åh vad jag gillar dig! Det var nog bara det jag ville ha sagt just nu.

Agneta sa...

Undrar om inte sommaren och badsäsongen är över för i år. Tycker det luktar lite höst jag.

nillas liv på pinnen sa...

Man kan inte förvänta sig att smutstvätten ska hamna i tvättkorgen, det kan man inte. Finns för många hinder på vägen.

Singelmamman sa...

Spader Madame: Som jag undrar.

Realisten: Nä, jag har ju semester!

Lippe: Märklig dag.

Tjillevipp morsan: Men söta du! Tack!

Agneta: Här luktar det inte höst. Ännu. Har jag bestämt.

Nilla: Eller hur! Rena hinderbanan.

Susjos sa...

Nej, än är det sommar! För snart börjar ju min sommarsemester!!!
Ha en skön date med soffan :)

Singelmamman sa...

Susjos: Visst är det fortfarande sommar! Önskar dig en fantastisk semester.