söndag 4 augusti 2013

Det kunde varit jag

Kom hem några minuter före tidtabellen tack vare en kraftig medvind. En vacker himmel och ett storslaget blixtoväder kantade vår inflygning över Stockholm. 
Jag glömde min bikini på hotellrummet. Men grämer mig inte allt för mycket. Det kunde varit värre. En av de som åkte samma transferbuss från hotellet som vi fick hoppa av efter dryga halvtimmen. En väska med pass och resehandlingar upptäcktes vara saknad. Vi tror inte de hann med sitt plan.
För övrigt kan jag nog ana att flygplatsen på Split kommer att byggas ut ganska snart. Nu när Kroatien blivit EU-land. Och den utbyggnaden behövs kan jag konstatera. Väntande passagerare satt, låg, och bokstavligen gick på varandra överallt. Trångt är inte ord nog för att beskriva hur det var.




2 kommentarer:

Snäckskalsdalen. sa...

Hmmm, ja, hemma, ja, vad säger man. Härligt att höra att ni haft en så fin vecka! Kram

Tjillevipp morsan sa...

Att glömma något hör liksom till men passet. Hej hjärtstillestånd!
Ibland kan en vecka vara för lite för att hinna tanka tillräckligt med hav, ungar och annat ljuvligt.