söndag 11 augusti 2013

Jag och tuppen

Tidigt en söndagsmorgon är det inte många själar ute. Äldre snubbar på fiket, föräldrar med mycket små och leksugna barn, och så jag. Skuttandes till cafét och köpte frukostfrallor och frukostkanelbullar. 
Fast den egentliga orsaken till den arla morgonen var att jag skulle möta Syster Yster med familj och vinka av dem. Idag åker de hem, söderut igen. Tråkigt. Men veckan som vi haft tillsammans har varit jättefin. 
Nu blir det en stunds balkonghäng. Innan jag väcker yngsta med pojkvän. Sen shopping med yngsta och kvällen ska avslutas med en dejt med bästa Lena Dahlström! Ser ut att bli en fin dag igen. 

6 kommentarer:

Agneta sa...

Lyxigt med nybakat till frukost!

Anna lever i dag sa...

Låter som att du får enbra dag idag igen..?

Spader Madame sa...

Det har varit en fin sommar på många sätt. Vi äter också kanelbullar till sen frukost. Köpta i Hälleforsnäs. Och kakor. Jag fattar inte hur det här ska sluta.

I will not keep calm and you can fuck off sa...

Jag var också uppe med tuppen. Eller det kanske var nåt annat fågeldjur, för så himla tidigt var det ju inte. Men det kändes tidigt. Och jag vinkade också av släkt, mamma vid tåget. Nu är jag trött och har ont i huvudet, men istället för att bota det med typ godis så ska jag gå och träna. Nya vindar blåser i Sump City!

(fast jag tar nog lite godis efteråt)

nillas liv på pinnen sa...

Man ka inte planera för mycket, det kanske är det som är grejen? Bara sätta sig bredvid folk man tycker om, så blir sommaren bra.

Singelmamman sa...

Agneta: Värsta Lyxen!

Fru Fransson: Det blev det verkligen.

Spader Madame: Slutar med bullar och bång...

I will not ceep calm: Godis har jag längtat efter i många dagar nu.

Nilla: Exakt så. Jag har satt mig bredvid helt rätt folk hela sommaren.