måndag 26 november 2012

Undrens tid är inte förbi!

Hade rätt glödlampa hemma när en i hallen valde att lägga av. Mirakel, verkligen. Och. Jag kom ihåg att köpa en starkare lampa till tonårsdotterns lampa. Nästa steg blir väl att alltid ha mjölk hemma.
För övrigt kan jag ha gjort den absolut godaste laxsås någonsin. Jag fräste lite curry. (Realisten, LITE curry) i med lätt kryddade laxkuber och koka ihop med en blandning av vispgrädde och turkisk yoghurt. Passade perfekt till pasta.
Nu ska jag börja tänka på att gå till sängs, med den framförhållningen hyser jag stort hopp om att ligga innan midnatt.

9 kommentarer:

Knasterfaster sa...

Jag kommer inte orka ligga innan midnatt. Inte efter heller.

Realisten sa...

Hahaha!
Jag vet inte om jag vågar prova det här. Sa du lite curry?

Malde sa...

Låter verkligen gott!

Vilket tycker du är snyggast till vantar? Grönt eller oblekt? Eller blandat?

Kram

Helena sa...

Mums! det där måste jag prova :)
Kram Helena

Blåklinten sa...

Du, dessa lampor. Jag tycker dom går sönder stup i kvarten. Särskilt halogen, det blir nog att gå över till led även om dom är mycket dyrare.
Ha en bra vecka..

Singelmamman sa...

Knasterfaster: Hur gör du när du sover? Står du och sover?

Realisten: Eller lagom med curry.

Malde: Grönt. Absolut.

Helena: Gör det! Den blev kanongod.

Blåklinten: Alla lampor går sönder hela tiden och lite hipp som happ tycker jag.

Tjillevipp morsan sa...

Haha-ligga innan midnatt- är det bara jag som läser det jag läser?
Jag går över och blir seriös istället.
Curry gott.
Lax inte alls för mig.

maria sa...

Hos oss går proppen varje gång brödrost
Och vattenkokaren går samtidigt. Nytt trix. Fattar inte vad som är nytt. Kram till dig denna ruskiga dag!!

Singelmamman sa...

Tjillevipp morsan: ;-) Så värst mycket ligga blev det inte. Curry är väldigt gott.

Mariahunilla: Dumt trix om du frågar mig.