söndag 4 november 2012

Ole dole doff - och jag väljer...

Inte alls faktiskt. Hade jag fått välja hade jag hållit fast vid ursprungsplanen, champagnefrukost, vänskap, födelsedagsfika och en allt i genom trevlig söndag. Nu är det väl så att den här söndagen kan bli trevlig utan allt det där. Men den började med nysningar lika många och tätt kommande som pärlor på ett radband. Efter det ockuperade jag badrummet och den fina stolen som står där. Sen gick jag och la mig igen. Nu har jag precis vaknat och ska äta frukost.
Magen bullrar mer än tvättmaskinen och jag känner mig lite matt. Det blir inomhus idag.

10 kommentarer:

Agneta sa...

Hoppas det bara var lite damm i näsan ...

Fru Venus sa...

Buller i magen brukar betyda stolen om en stund igen. Var beredd!

Realisten sa...

Ta det lugnt och hoppas du mår bättre snart!

Singelmamman sa...

Agneta: Just nysningarna var nog bara damm.

Fru Venus: Jag har varit där lite då och då.

Realisten: Det kommer jag att göra, som svar på både din uppmaning och din omtanke!

Per sa...

"Som en nysning" har jag fått som omdöme en gång. Och jag som kämpade så...

Anonym sa...

Tror det e gårdagens "långkok" i köket samt champangen.

Mässkalle

Märta sa...

Aj, tusan! Ursprungsplanen lät faktiskt en smula roligare.. Krya! :)

Nina sa...

Krya på dig!

Sus sa...

Men! Krya!

Jag ska till doktorn i morgon. För det har min mamma sagt. Henne jiddrar man inte med.

Singelmamman sa...

Per A: Kämpandet är visst inte allt.

Mässkalle: Skulle gärna vilja tro det jag med. Men det var så lite champagne.

Märta: Eller hur, visst lät det bra.

Nina: Jag kryar! Tack.

Sus: Det är skönt att du lyssnar på någon i alla fall.