måndag 22 oktober 2012

Envisa människor

De finns överallt. De envisa. En del är envisa på ett försynt sätt, som jag. Andra är envisa på annat sätt. I min släkt finns en himla massa envisa människor, min tvillingssyter, min mormor som var extremt envis, och självklart min mamma. Men ingen av oss kommer i närheten av denna envisa människa! Och kanske tur det. För det är hennes tjat som nu gör att jag sitter ligger hemma i soffan lite tilltufsad så här den första arbetsdagen på ett par veckor. Snyggdoktorn gav mig en salva mot de stafylokocker jag ådragit mig. Men imorgon, då jäklar gör jag ett nytt försök att gå till jobbet. För de där kockerna smittar inte, om jag inte kramas utan kläder, och det gör vi väldigt sällan, läs aldrig, på mitt jobb.

14 kommentarer:

Chrissan sa...

Envishet kan vara bra ibland, men ibland dum..
Hoppas salvan hjälper!

Ozzys mor sa...

Tur att du gick iväg med dina sår!!!

Sus sa...

Jojjo...

Fast i går svor jag åt mig själv då jag inbillade mig att jag skulle jobba idag.

Jag är nog smartare då det gäller andra än mig själv.

Spader Madame sa...

Bra med litet envishet ibland. Tur att Sus var den envisaste av er två då...

Snäckskalsdalen. sa...

Skönt att du fått medikamenter och sköt nu om dig ordentligt och vila hela kvällen också! Kram

Osloskånskan sa...

Envishet kan få en längre än man trodde var möjligt.

Knasterfaster sa...

Nej, kramas utan kläder på jobbet låter inte trevligt. På tal om det så brukar jag ha neglige som arbetsdräkt på jobbet ibland för enligt en av sjukgymnasterna är tyget i en del av våra arb.kläder av ett negligeliknande tyg. Hon har säkert rätt. Jag har ingen aning. Sedan hon sa det till mig så har jag endast använt neglige på fredagar. Det brukar göra henne glad! Hoppas du får en bra dag på jobbet imorgon!

Singelmamman sa...

Chrissan: Jag är säker på att salvan hjälper, ska vara en dunderkur.

Ozzys mor: Eller hur! Bra med tjatiga vänner.

Sus: Jajja, så är jag med. Smarta råd som jag själv aldrig följer.

Spader Madame: Verkligen, jag är väldigt nöjd med det.

SnäckskalsAgneta: Ikväll vilar jag. Ska bara hämta de tvättade mattorna.

Osloskånskan: Jag är nöjd med min envishet, trodde väl inte att någon kunde vara mer envis bara. :-)

Knasterfaster: Om någon av mina arbetskamrater kom till jobbet i neglige tror jag att jag också skulle bli glad.

Anonym sa...

Hold your horses!! Moi, envis??!! Nix pix inte det minsta. Tålmodig däremot är ett betydligt mer beskrivande ord. /Syster Yster

Singelmamman sa...

Syster Yster: Du går väl in under kategorin envis på försynt sätt då.

Anonym sa...

Vad glad jag blir att du kom iväg till snygg doktorn och fick lite salva (läs hästkur)!!!
Tag hand om dig nu!!!

Singelmamman sa...

Livet innan liten: Jag med. Och ja, en redig dunderkur är det. Känner redan förbättring. Tack snälla du!

Anonym sa...

Najs med en extra tjuga och envishet kan vara både heaven and hell.

Singelmamman sa...

Anne med e: Den extra tjugan får bli en lyckopeng.
:-)