måndag 13 juni 2011

Det perfekta livet fortsätter

Det fanns ingen champagne! Jag tänkte bjuda A på ett glas och fira hennes födelsedag. Det fick bli varsin Cosmopolitan istället. Men hur kan en restaurang vara utan bubblor? Jag tog halva dagen ledigt idag. Så när bankärendet var klart satte jag mig i solen och läste. Och brände halsen för omväxling skull. Vad du än gör, välj en annan bank än SEB. Jag höll på att brinna upp i atomer av ilska över den nonchalans mina föräldrar råkade ut för.
Published with Blogger-droid v1.6.8

12 kommentarer:

Fru Venus sa...

Halsbränna på insidan är i alla fall för jävligt. Skit att dina föräldrar råkade ut för taskfransar. Nattikram!

Snäckskalsdalen. sa...

Usch, tröttsamt, både med banken och med bubblorna.
Agneta kram

Gafflan sa...

Jag är SEB kund men på en liten bank på en liten ort och då blir allt så himla mycket mer personligt och jag förstår om du är arg för det skulle jag också vara. SÅ får man inte behandla sina kunder!!!
Jo, halsbränna har man på insidan. Är den på utsidan så är det nog solen.
Kram

Anonym sa...

Grr, för bankvärlden och dess nonchalans. Byt bank, det är nog det enda som hjälper.

Och förlåt en dum fråga nu; men vad innehåller en Cosmopolitan egentligen... :)

nillas liv på pinnen sa...

Trist...=(

DDT sa...

Att vara rasande är ett normaltillstånd för mig så fort jag närmar mig en bank.

Jenny Palm sa...

Finns det fortfarande bankkontor?

Singelmamman sa...

Fru Venus: KRAM! Och jag känner bara till halsbränna på utsidan.

SnäckskalsdalsAgneta: Tristast var banken. Och ledsammast. Tack för kramen! Skickar en i retur.

Gafflan: Det slog mig när jag skrev om min halsbränna att jag aldrig haft det, på insidan. Solbränna tar jag gärna. KRAM!

Glimraskimra: Det finns inga dumma frågor. Cosmopolitan innehåller; 4 cl citronvodka 2 cl Cointreau 4-6 cl cranberryjuice pressad citron eller lime. Vansinnigt läskande god.

Nilla: Ja, jag vänjer mig aldrig.

Tjockisen: Verkar bli så för mig med.

Jenny: Japp! Hör och häpna. Men just det här kontoret kan de lägga ner.

Fru Gårman sa...

Byt bank! Det gjorde jag. Men det var för att min banktant gjorde det och jag ville inte mista henne. Lättare än man tror. Förutom att komma ihåg de nya kontonumrena då.
Kram!!

Singelmamman sa...

Fru Gårman: Det kan bli så. Det som är sorgligt är att gamla blir behandlade som mindre värda.

Unknown sa...

Banker är ett kapitel för sig. Jag tror att personkemi är viktigt. Kanske behöver ni inte byta bank utan bara banktjänsteman, eller bankkontor.

Samuel, SEB Kundservice sa...

Hej!

Vad tråkigt att höra om dina föräldrars besök på vårt bankkontor. Man ska aldrig behöva känna sig så efter ett möte med oss. Har ni fått ärendet löst på kontoret eller finns det något jag kan göra för att hjälpa dem?
Vi tar tacksamt emot feedback för att förbättra oss!
Hör gärna av dig till mig på samuel@seb.se eller ring via vår växel (0771-62 10 00) och sök mig så ska jag göra vad jag kan för att hjälpa er.

Mvh

//Samuel, SEB Kundservice