onsdag 16 oktober 2013

På allmän, nåja, begäran

En recension. Av Jonas Gardells senaste show. Snäckskalsdalen vill veta, var den bra eller var den bra? Och jag bara..! Den var kanonlysande! Men. Det finns ett litet men. Jag tycker att Jonas kunde varit med ännu mer, hela tiden faktiskt. Nu var det, i och för sig alldeles lysande, sångerskor och sångare som då och då skuttade in (förlåt om någon blir sårad nu men spontansång är inte min grej) och sjöng. Jag vill höra Jonas prata och även sjunga lite som han också gjorde. Om jag skulle se det igen. Oh ja. Absolut. Och så är jag lite förvånad och irriterad på mig själv att jag inte gått iväg och sett någon av hans andra föreställningar.

4 kommentarer:

Realisten sa...

Synd på flera sätt att du inte sett hans andra föreställningar. Just nu mest för att jag vill veta om jag ska se denna. Jag såg nämligen hans förra föreställning och jag har hört en person (men bara en) säga att mer än hälften av innehållet i denna är en kopia av den jag såg. Hmm.

Singelmamman sa...

Realisten: Jag kände igen en hel del, trots att jag inte sett de andra. Så vill du se en upprepning, se även denna. Det tror jag.

Fröken Blund sa...

än är det inte försent, jag hoppas på mycket mer gardell i mitt liv :)
den där vill jag gärna se.

Realisten sa...

Tack. Då ska jag inte se den. Jag älskar Jonas, som du vet, men tycker överlag att han börjar upprepa sig för mycket, och i det här fallet verkar det dessutom vara lite för mycket upprepning för att det ska vara värt det. Även om det är Jonas.
Nu ska jag sluta skriva romaner här.