måndag 29 april 2013

Den som söker den letar

Gårdagens shoppingresultat, två av tre toppar, invigs idag. En limegrön top ovanpå en dito vit. Men vart tog den tredje vägen? Jag for runt som en iller och letade. In i dotterns rum. Nä ingenstans. Konstaterar att jag troligtvis inte fått med den från affären. Hur nu det kunde vara möjligt. Men så som slagen av en blixt kommer jag ihåg att jag visst la in den tredje toppen i garderoben. Och där låg den. Tur att tonårsdottern är så förstående och lättroad.

3 kommentarer:

Gina sa...

Skönt man är i gott sällskap när det gäller att glömma var man lägger saker. Mitt problem är att jag lägger saker där de ska ligga, alltså på rätt ställe. När jag sedan letar så letar jag på fel ställen. Sen när jag väl hittar det jag letade efter så undrar jag varför jag la det där.

Lippe sa...

Det värsta man kan göra är att lägga något "så att man vet var man har det"! Näst värsta är nog att göra som du gjorde, lägga det där det ska vara!

Singelmamman sa...

Gina: Hahaha. Precis så gör jag med.

Lippe: Så kallade säkra platser är totalt värdelösa. Om jag inte vill överraskas många år senare alltså.