Visar inlägg med etikett vänner. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett vänner. Visa alla inlägg

fredag 5 juni 2009

Härlig morgon

Jo, jag är seriös, jag lovar.
Mötte en gammal vän (ja inte åldersmässigt) utan sedan tonåringarnas dagistid. En i mitt tycke, fantastisk tid.
Hon som jag mötte har en son jämngammal med min son, de gick alltså på dagis tillsammans och var verkligen bästisar. Nu bestämde mamman och jag att vi verkligen ska träffas en kväll. Och det kommer också att bli av. Ska bli så himla kul!

I övrigt om dagen kan sägas att den jobbmässigt är kort, slut redan 13. Då ska det tränas... hoppas att knät vill det. Och sen om regnet inte vräker ner, blir det en tur in till stan med tonåringarna och vän och äventyret "Smaka på Stockholm". Brukar vara trevligt trots det oerhört idiotiska och fåniga namnet. Det hette tidigare Restaurangernas dag. Vad var det för fel på det?

måndag 27 april 2009

Vänner

Såg aldrig serien när den var ny, hade inte den kanalen. Så när jag nu får oförhappandes ledig tid och vänner visas på tv. Ja då sitter jag där. Som nu.

Återkommer.

söndag 19 april 2009

Hemma igen

Puh, det tar på krafterna att både resa och vara social. En sak kan jag klara av, knappast båda samtidigt. Inga tågförseningar, tvärtom, från syster kom tåget in 30 minuter före beräknad ankomsttid. Inte illa jobbat av SJ.
Hann ta det lugnt och köra försiktigt till vännen söderut. Goda viner, fantastisk lammstek och hyffsat tidigt i säng, strax innan midnatt.
Laddar batterierna i soffan, glass och god bok. Borde nog äta ngt mer innan yogan ikväll, har goda pizzasnurror i frysen, kan nog duga. Men först somnar jag nog en stund.