torsdag 28 februari 2013

Nytta i en liten matkasse

Jag är väldigt nöjd med matkassen från Coop. Även mina tonåringar är nöjda, och de lagar gärna maten. Men ibland får vi saker vi inte gillar. Då är det extra bra att mina arbetskamrater gillar det och kan ta hand om varorna. Så slipper jag slänga mat. Idag har jag med mig inlagda rödbetor och blomkål till mina arbetskamrater. Och lite vitkål, det sista gillar jag, men jag vet att jag inte kommer att hinna laga något på det innan det blir dåligt.

5 kommentarer:

Mammy sa...

Jag köper också Coops matkasse.
Inte varje vecka men 1-2 ggr i månaden när det är mat jag kan äta. Toppen tycker jag. Det jag inte äter får äldsta.

Malla sa...

schysst att det finns andra som kan ta emot!
hemma hos oss är det bara Mallas matkasse :D

Nina sa...

men så käckt, särskilt den där biten att ungarna gillar att laga maten! Har hört att man får väldigt mycket ris och pasta etc. över... tänker att man kanske kan lämna sånt till soppkök el. dyl... eller ja, till kollegor som gillar det man inte gillar... ni kan ju kanske ha knytkalas på jobbet! =) kram

Fru Venus sa...

Prova grovriva blomkål och stek i smör, som rösti, supergott!

FiA FIT sa...

Åh, jag ser framför mig hur jag ligger på soffan när Loppan och Mini är tonåringar och hur de serverar mig middag :-).

Kan du alltså rekommendera matkassen från Coop? Vad ger du den i betyg på en skala 1-5?

kram från kontrollfreaket