onsdag 19 september 2012

Professor?

Min granne är bekymrad. Hen vandrar sakta in och ut i rummet ovanför mitt sovrum. Eller så har hen glömt något. Grannen har kängor på sig. Men det är inga snabba steg. Det är eftertänksamma, lite försiktiga nästan. Men kängorna hörs. In i rummet och lite hit och dit, planlöst.
Kanske hen glömt något. Och precis hittat det för nu blev stegen lite snabbare, ut ur rummet.
Plötsligt hör jag hur ytterdörren stängs.
Fast jag tror att grannen bara tog några minuter, bar runt och gosade lite med deras lilla bebis innan jobbet.
Det är en mysig start på dagen.

4 kommentarer:

Anna sa...

Är man den som får dra och jobba är det urmysigt... Är man den som får kånka runt resten av dagen, då hade i alla fall jag hellre startat lite senare...
Men att mysa runt och dofta på en bebishjässa är ljuvligt!

Malla sa...

jag läser precis en bok där grannen under hade hört granne ovan och trott att dom hade kul i sängkammaren men det var ngt helt annat visade det sig. Du kan läsa boken - pansarhjärta :)

Anna sa...

Fast det hade varit rätt grymt om det var Professor Balthazar..

Singelmamman sa...

Anna: Och hade det varit jag som skulle stanna hemma hela dagen hade jag nog inte smugit omkring.

Malla: Oj då! Låter ju lite värre.

Anna: Eller hur!