onsdag 25 juli 2012

SLdrama

Även idag har jag bjudit bort mig. Den här gången till Årsta Havsbad och min arbetskamrat G. Mina tonåringar felprioriterar och stannar hemma. Det är väldigt varmt och soligt. Men bada kommer jag inte att göra.
Igår laddade jag mitt SLkort med så kallad reskassa. Ungefär som elektronisk remsa. Himla smidigt. Men något blev fel. Så min resa till Slussen kostade 75 kr! Jag höll på att få slaganfall. Den resan kostar normalt 25 kr. Efter ett samtal till SLa kundtjänst fixade allt sig, och de pengar som jag betalade för mycket sätts in på mitt konto. Tack SL.

4 kommentarer:

Unknown sa...

Dom är faktiskt riktigt bra på det där, att betala tillbaka. Senast det hände mig så betalade dom tillbaka allt, även det som resan skulle ha kostat. Snällt.
Jo det är en fördel att, i din ålder, se anständig ut.
Fast å andra sidan vet man inte vad, för spännande saker, kunde hända om du avstod från anständigheten idag.

Shamrock sa...

Jag gillar inte deras nya "kontantkort" tycker att det vore bättre att man laddar med ett belopp och att det dras för det man reser. Intet att man laddar för enkla/dubbla eller trippla biljetter - det är ett helt vansinnigt system

Fru Venus sa...

Menar du att min åkband inte gäller längre?

Singelmamman sa...

Kristina: Får se hur mycket de betalar tillbaka. Och anständigheten höll jag på.

Shamrock: Men du laddar med ett belopp och så dras det beloppet, i mitt fall lika mycket som två kuponger. Skitsmart tycker jag.

Fru Venus: Än så länge. Men på sikt ska de försvinna.