söndag 18 mars 2012

När lusten dragit sin kos

Tonårsdottern bad att få sova hela förmiddagen idag. Oftast är hon först upp på helgerna, också, så jag sa ok. Så nu sitter jag i köket och dricker te, spelar lite WF och känner att lusten till vad som helst är puts väck. Jag väcktes av en dröm där en toalett spelade en central roll. När jag drömmer kan jag själv påverka drömmarna, stoppa dem, spela upp igen, starta där jag vill, ändra inriktning, kort sagt lite som att kolla en hyrfilm. Så jag stoppade drömmen innan jag gick på toan. Sen ville jag inte drömma något mer. För i drömmen blev min medverkan på ett jobbmöte också kraftigt ifrågasatt. Jag inser att det är så jag känner inför morgondagen. Att gå till jobbet.
Och som lök på laxen så är det slut på mina två veckor med dottern. Ja sonen är ju här lite då och då, men han har ju nästan flyttat hemifrån känns det som. Än så länge gillar jag inte dagens söndag. MDKIBF?

6 kommentarer:

Anonym sa...

Dags att byta jobb kanske? Hoppas söndagen rycker upp sig och att majsplättarna blir goda.

Singelmamman sa...

Fru H: Mitt mål är precis det. Att byta jobb.

Anonym sa...

Hoppas du hittar nåt för så där är inte kul att känna.

Singelmamman sa...

Fru H: Tack för omtanken. Jag letar!

sa...

usch, hoppas det har hunnit ordna upp sig något, mot slutet av dagen
kram pårej

Singelmamman sa...

Hå: Tack för omtanken. Summa summarum så blev det helt ok. Kram!