tisdag 21 februari 2012

Singelmamman på Frostmofjället

Jag var övertygad om att det var - 20 grader ute här ikväll. I alla fall bra nära. Det här inlägget skrivs nästan av sig själv eftersom fingrarna fortfarande är så frusna att de liksom hoppar fram på tangentbordet.  Jag har nog inte frusit så här mycket på hela det här året. Och jag har då aldrig, vågar jag påstå, frusit så här mycket på en bandymatch. Och anledningen undrar naturligtvis vän av ordning. Jo, jag hade bara tre tröjor på mig (brukar nog ha ca 5), ett linne, en jacka, bara en halsduk (brukar ha minst två), två par vantar, och en mössa. Men det är inte bara avsaknaden av kläder. Jag har ju vit månad och drack alltså bara kaffe, rent svart och tämligen hett, kaffe. Nästa gång som är redan på söndag kommer jag fylla mig med sprit, rejält med sprit. Det är väl inte för inte som glykol behövs i kyla.

Nog pratat om det. Nu kära vänner ska vi prata om idioti.
Idioti finns det tyvärr väldigt gott om. Och än är den sista idioten inte född. Tyvärr. Men kära Fru Venus, den här låten är till dig. Lyssna på den, skruva upp ljudet. Små människor har inget i våra liv att göra!

3 kommentarer:

Fru Gårman sa...

Bort med alla små! ♥
Ang koppla ihop. Gå in till mig, fru gårman på facebook och klicka på RSS Graffiti längst ner på inlägget med mitt blogginlägg. Sen står det där hur du ska göra. Med den applikationen kommer alla dina blogginlägg att automatiskt komma in på ditt flöde på face.

Fru Venus sa...

Tack vännen :-)
Och du, du har mer kläder på dig under en bandymatch än vad jag haft på 47 vintrar.... :-))

Singelmamman sa...

Fru Gårman: Fixat! Tack för hjälpen.

Fru Venus: Och då hade jag ändå för lite kläder på mig. Burr!