måndag 17 oktober 2011

Två lägen (OBS! ej bildinlägg)

Av skäl som du strax kommer att förstå så låter jag inlägget vara bildlöst. Löst, precis som det som vill ut ur mig. Väldigt mycket löst. Och att säga att min mage är orolig är en lika stor underdrift som att säga att socialdemokraterna har gått fullständigt vilse. Jag vet inte om kvällen/natten/morgondagen kommer att bära med sig en rejäl magsjuka eller bara en orolig stund. Jag lär ju inte missa utgången om jag så säger.

Annars då, jo träningen var som vanligt helt ljuvligt underbar. Fast idag kunde jag inte fokusera, jag lät Sus kämpa för oss båda. Det gjorde hon å andra sidan riktigt bra. Hon ligger på mig som en iller, så nu får jag träna oftare. Mitt blodtryck har jobbat hårt ikväll när jag läst och sett om 91-åriga Ganna. Att höra ansvarig på Migrationsverket stå och säga att han precis som alla andra tycker att det är förskräckligt men att reglerna nu är såna gör att jag nästan vill självantända!

Mina tonåringar hade fått order om jag bett att maten skulle stå på bordet 18.30, tyvärr var jag lite sen, men maten var precis klar när jag kom hem. Jättegott. Och så var jag tvungen att dricka upp den slatten champagne som fanns kvar sen i lördags. Med en tesked hängandes i champagneflaskans hals håller sig innehållet både sprudlande och fräscht även två dagar efter öppnandet. Sen har jag ägnat kvällen åt att försöka spela WF med enbart tjeckiska bokstäver medan varenda en av de jag möter har svenska alfabetet. Jag kommer ständigt att vara en looser. Nu har jag varit vaken längre än jag önskade, så jag tar magen och oron och lägger mig i sängen. Sov gott.

13 kommentarer:

Realisten sa...

Jag förstår verkligen inte varför det här inlägget inte har några bilder.

Realisten sa...

Krya på dig!

Singelmamman sa...

Realisten: Jag spelade WF hela tiden så jag glömde bort att fotografera.

Realisten: Tack, det ska jag absolut.

Snokis sa...

Bloggtips 1: du kan göra ett inlägg efteråt som har bild.
Bloggtips 2: Nästa gång du gör ett så här långt inlägg så borde du tänka på att skriva knulla längst ner. Annars finns det en viss risk att adihadibloggare inte orkar läsa hela.

oumberligating sa...

Hm...du kan ju inte bara skriva ett inlägg och sedan gå och lägga dig, du måste ju vara kvar och säga hej till oss som svarar/läser! (ler)
Att liga och vänta på att man ska vomera är ju inte julafton dirkekt, hoppas det gått över till i morgon. Synd att vi inte känner varandra bättre då kunde jag bli din "bildkonsult", har redan en massa underbara bilder i huvudet som passa på en "magsjuke blogg"...obs inget ekivokt, jag kan sköta mig om jag måste!
Krya på dig och hoppas det är bättre till imorgon som sagt!
Kram ifrån Oumberlige Peter!

Singelmamman sa...

Snokis: 1, det påminner mig om en bild jag har som jag borde bloggat om. För din skull.
2. Det borde jag absolut kunna komma ihåg. Knulla! (jag vet, testar bara)

Oumbärlige Peter: Så snabb i säng är jag inte. Klart jag kollar om du är här. Måste vi känna varandra för att konsulta? Äh inte i min värld. Tjoffa på med bilder du. Helt ok med ekivok! Rimmade inte men ändå.
KRAM
PS. Jag ska nog absolut krya på mig.

Snäckskalsdalen. sa...

Hade glömt, skeden i flaskan ska det vara, men dom är alltid tomma här.
Orolig i magen är inte trevligt, hoppas det lugnar sig...
Natti natti

Snokis sa...

Är det knull eller bajs på bilden?

Sus sa...

Jag tycker nog att du tar i lika mkt som mig, men jag svettas nog för båda.

Det är dock lika underbart nu som för två veckor sedan. Jag har tränat två veckor.

Coolt.

Singelmamman sa...

SnäckskalsAgneta: Sömnen botade magen, tror jag!

Snokis: Inget av det.

Sus: Och jag tycker om det fortfarande, tre år senare! :-)

The Hanssons sa...

Wordfeud med tjeckiska bokstäver?

Singelmamman sa...

Nika: Ja, du vet, mest zcwsst och så vidare. Inte mycket att bygga långa ord på. Välkommen hit förresten.

The Hanssons sa...

Ahh..haha....jamen om du nån gång spelar med en tjeck så kan ord som..prst...skrs...krk....komma till nytta.
Bloggen jag använder dagligen är "under solen i Ohio".De andra bloggarna är turneringsbloggar och inte så intressanta för de flesta.