fredag 30 september 2011

Väldigt överraskande

Mockapocka upptäckte igår att ovanligt många ryssar har besökt hennes blogg, så även hos Nilla. Först tänkte jag att det är för att de är syskon. Men Mockapocka har också googlat på sin ryska namn, och funnit att det betyder mocka krävs. Något motsvarande, eller ens någon rysk förklaring på Nillas namn har inte hittats. Jag blev lite nyfiken på min statistik och kan konstatera att halva Europa verkar vara på tårna för att läsa min blogg. Så även USA och Kanada! Heja dem säger jag. Övriga europeer alltså, och ja ni här i Sverige förstås. Kolla så får du se:


Sverige
1 556
USA
143
Finland
127
Ryssland
29
Kanada
17
Danmark
13
Norge
13
Spanien
11
Nederländerna
9
Israel
3

När jag ändå var igång med statistiken var jag tvungen att kolla sökord också. Förutom barn i Berlin var det två sökord som jag intresserar mig mest för; naket i plommonstop och server failed. Det sista känns ju väldigt jag just nu.

11 kommentarer:

Sus sa...

Ingen från Riga?

Mallan sa...

Haha, det där med sökord kan vara jättekul :-)

Ezter sa...

Min fotoblogg visas tydligen bara i Canada och USA enligt statistiken. De gånger någon alls tittar där ;)De få kommentarer jag har är dock på Svenska! Hur går det ihop?

nillas liv på pinnen sa...

Men, jag har ju nästan samma utländer i min statistik, det var konstigt!
Minus Israel, plus Storbrittanien.

mockapocka sa...

Känner mig ganska nöjd ändå. Jag menar, det kunde likväl ha betytt något helt annat. Typ "ful i sina nya glasögon" *känner mig*, eller "klimakteriekossa" (logiskt, jag är snart där och det innehåller många k-ljud).
Det hade inte alls känts lika bra.

MALIN sa...

Känner mig till viss del skyldig för Nederländerna. Inte för att jag är där. Men servern bor där skulle jag tro.

Monica sa...

En riktig världsblogg :)

Trevlig helg, Singel!
KRAM

Singelmamman sa...

Sus: Inte en endaste, spred du inte min adress där?

Mallan: Om, synd bara om dem som önskar ett annat sökresultat.

Ezter: Men fotona kan ju alla titta på. Sen kommenterar inte amerikaner och kanadensare, de är nog blyga.

Nilla: Jag brukar ha Storbrittanien.

Mockapocka: Det hade inte känts lika bra, det håller jag med om.

Malin: Servrar kan bo lite överallt i världen har jag förstått. Men att så många bor någon annanstans än i Sverige, det var otippat.

Monica: Ja, men så vill jag också tänka! WorldWideBlogg! Kram

Malla sa...

jag älskar sökord!! ska redovisa mina till er ngn dag

Shamrock sa...

sökord kan vara riktigt kul

Singelmamman sa...

Malla: Och jag har läst lite av de sökord du fått.

Shamrock: Väldigt kul och mycket udda.