söndag 11 september 2011

Kvällsregn

Jag borde spela in ljudet av regnet som smattrar mot balkongen och fönsterbrädan. Väldigt rogivande. Jag har tänt ljus, tagit på en extra tröja, och låter kroppen känna efter lite extra just nu. Förkylningen var nog redan på gång i veckan som gick. Har ju haft det segt och motigt och svårt med träningsmotivationen. Idag känner jag att jag kan koppla av och vara lite nöjd med dagen. Har städat lite när jag kom hem, fixat och ordnat och planerat. Nu ska jag låta näsan rinna, men med lite mindre kraft än regnet utanför. Se ett gammalt avsnitt av Morden i Midsommer. Sen blir det godnatt.

7 kommentarer:

Fru Venus sa...

Ta en titt på nya Vera på 4:an istället, verkar bra. Hoppas förkylningen ger med sig och jag gillar att du bytt sjalbild här till höger :-) Nattikram

Shamrock sa...

Hoppas att du inte fått samma segdragna förkylning som jag har. Har inte kunnat träna på över en vecka

Knasterfaster sa...

Gissa om jag blev förvånad när det var ett reportage om din väninna A på Oil och Vinegar i tidningen i går morse?! Jag har sparat den. Vill du ha den? Här regnar det också. Lägg dig under täcket tidigt så mår du bättre imorgon. K R A M

Singelmamman sa...

Fru Venus: Det blev Vera här också. Kram

Shamrock: Nä, den förkylningen vill jag inte ha. Jag vill förresten inte ha någon förkylning.

Knasterfaster: Jag läste också det reportaget. Tack men jag behöver inte den tidningen. Jag ska bara se lite tv, sen sängen. Kram

Coquina sa...

Ja här har det verkligen spöregnat på kvällen, lite mysigt höstigt håller jag med om =) Kika gärna in på min matblogg och tävla om ett fint smycke =)

nillas liv på pinnen sa...

Jag hoppas att det inte är min förkylning du fått...=/
Ur mig kommer fortfarande bara ett hest kraxande, tur att jag inte jobbar imorgon.

Singelmamman sa...

Coquina: Gillat och imorgon kommer ett inlägg. Jag vill gärna vara med.

Nilla: Tror absolut inte det var din förkylning. Har känt mig låg hela förra veckan. Borde ju sova nu. Ska bara...