torsdag 18 december 2014

Om Alice kunde skriva

Hej! Jag heter Alice.
I morgon fyller jag fem månader och har tagit hand om den här familjen i två månader. De är snälla. Oftast. Ibland låter dock matte konstig på rösten och viftar med händerna. Det är när jag försöker lära henne att vässa klorna. Jag gör det väldigt tydligt, på nya soffan, och precis framför henne. Tror du att hon fattar? Nä viftar i luften och låter fånig. 
Men en sak tycker matte är jätteroligt. Det är när jag hämtat min favoritboll och vi är i det som matte kallar säng. 
Leken går till så här. Jag hämtar bollen och kastar med den och springer snabbt. Lite på matte och runt, runt.  Matte tjoar, även här viftar hon händerna ganska fånigt, och kastar iväg bollen. Tyvärr är hon ganska dålig på att kasta, jag får ofta springa till det andra rummet och hämta den. Sen blir matte kissnödig och då passar jag på att sova. Det är ju en dag i morgon också brukar jag jama.

2 kommentarer:

Frun sa...

Vet du vad. Du får be matte att gå på ikea och köpa sån där råtta åt dig. Världens bästa leksak om man frågar mig! Den vita är ok, men den grå är bäst!

Fröken Blund sa...

Fina Alice. Med den fina matten. Hoppas att ni får en fröjdefull jul!!!
Kram!