tisdag 5 augusti 2014

Att lära gamla hundar sitta

Den ömma modern blev glatt överraskad över vätskeersättningen. Påstod sig inte känna till detta fenomen. Jag undrar försynt hur hon gjorde när jag var liten och magsjuk. Fick inte direkt något svar jag förstod. Nu till nästa del i må-bra skolan. Sömn. Har i åratal försökt övertyga nämnda mamma att hon inte behöver lägga sig kl 21 bara för att hon gjorde det för 20 år sedan när hon jobbade. Natten till idag trillade poletten ner och hon har sovit bättre än på länge. Imorgon fortsätter skolan. Mat står på kursplanen.

3 kommentarer:

Småländskan sa...

Vilken bra lära-gamla-hundar(mammor)-sitta-lärare du är!
Var själv en sån lärare i flera år, då min mamma tyckte det var tillräckligt med ett par glas vatten/dygn. "Jamen, jag är ju inte törstig" var hennes försvar.
Hoppas du lyckas få din mamma att både dricka, sova och äta.

Malde sa...

Tänk om jag också kunde lära mig något av din kurs!

<3

Singelmamman sa...

Småländskan: Mamma var en mycket duktig elev.

Malde: Jag med. Apropå att vara profet...