Visar inlägg med etikett vad finns det för botemedel mot detta?. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett vad finns det för botemedel mot detta?. Visa alla inlägg

söndag 2 januari 2011

Konsten att slappa på rätt sätt

Jag har lovat mig själv att inte göra någonting på hela dagen. Ja bortsett från demolerande av granen då, och träningen. Och när jag tänkt/sagt högt att jag ska göra dessa två saker, så kan jag inte koppla av. Skulle verkligen ge mycket för att inte göra någonting idag. Men min hjärna vill verkligen inte fatta. Jag tror att jag ska ge mig ett nyårslöte i år; bli bättre på att göra ingenting. Jag har redan hunnit med att tvätta av kylskåpet(!), fixa med återvinningsmaterial, samlat in gamla tidningar som legat lite här och där. Och plockat ur diskmaskinen. Det enda jag vill just nu är att lägga mig i soffan och se de filmer jag fick låna hos Fru Venus. Och Sex and the city 2. Och ta en promenad för det ser hyfsat fint ut. Jag är kanske riktigt sjuk? Jag tröstar mig med att jag inte är så sjuk att jag skurat golv ännu. (det är nog bara en tidsfråga)